' INFOLEX.LT > Darbo kodekso nuostata ir Vyriausybės nutarimai, nustatantys minimalios mėnesinės algos dydį, neprieštarauja Konstitucijai
INFOLEX.LT
18:53 Ketvirtadienis, 2014 lapkričio 27 d. English English Lietuviškai Lietuviškai
Pradžia Teisės aktai Teismų praktika Studentai Visuomenė Mano
Šiandien portale
  • Naujienos
  • Renginiai
  • Diskusijos
  • Kas ką veikia
  • Darbo birža
  • Infolex formos
  • WWW nuorodos
  • Apie mus
  • Teisės aktai
  • Kodeksai
  • Populiariausi įstatymai
  • Naujausi aktai
  • Savivaldybių dokumentai
  • Teismų praktika
  • Dažniausiai cituojamos bylos
  • Populiariausios bylos
  • Naujausios santraukos
  • Susipažinkite
    Teisės mokymai NTA Teismai Advokatų kontoros Antstolių kontoros Notarų biurai Policijos komisariatai Teismai ERPF
     

    Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai
    Paieška:   
    Teismų informacija

    Darbo kodekso nuostata ir Vyriausybės nutarimai, nustatantys minimalios mėnesinės algos dydį, neprieštarauja Konstitucijai
    2007.03.21 , LR KT
    Kiek įdomu:
    12345 

    Darbo kodekso nuostata ir Vyriausybės nutarimai, nustatantys minimalios mėnesinės algos dydį, neprieštarauja Konstitucijai. Tai konstatuota šiandien paskelbtame Konstitucinio Teismo nutarime.
    Pareiškėjai – Seimo narių grupė, Vilniaus apygardos administracinis, Klaipėdos apygardos administracinis ir Panevėžio apygardos administracinis teismai prašė ištirti, ar 2003 m. liepos 18 d., 2004 m. kovo 24 d., 2005 m. balandžio 4 d. ir 2006 m. kovo 27 d. Vyriausybės nutarimų, kuriuose nustatyta skirtingo dydžio minimali mėnesinė alga valstybės tarnautojams ir asmenims, dirbantiems pagal samdos (darbo) sutartis, nuostatos neprieštarauja Konstitucijai.
    Pareiškėjai abejojo, ar Darbo kodekso 187 straipsnio 1 dalies nuostata, kad Vyriausybė Trišalės tarybos teikimu nustato minimalųjį valandinį atlygį ir minimaliąją mėnesinę algą, o atskiroms ūkio šakoms, regionams ar darbuotojų grupėms ji gali nustatyti skirtingus minimaliojo valandinio atlygio (MVA) ir minimaliosios mėnesinės algos (MMA) dydžius, nesukuria dvejopų standartų, ar nediskriminuoja vienų darbuotojų lyginant su kitais. Nuo 2003 m. liepos 24 d. valstybės tarnautojams taikomas 430 Lt minimalios mėnesinės algos dydis, nuo to laiko jis nekinta, tačiau kitų asmenų minimali mėnesinė alga šiuo metu yra 600 Lt.
    Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad atkūrus nepriklausomą Lietuvos valstybę ir pradėjus kurti nacionalinę teisės sistemą, nuo pat pradžios valstybės tarnybos santykių teisinis reguliavimas buvo ir iki šiol yra grindžiamas principine nuostata, kad valstybės tarnybos santykiai savo prigimtimi ir turiniu iš esmės skiriasi nuo santykių, kurie susiklosto tarp darbuotojų, dirbančių pagal samdos (darbo) sutartis. Nutarime konstatuota, kad valstybė gali pasirinkti įvairias darbo apmokėjimo sistemas, kad nėra negalima ir tokia sistema, kai darbo užmokestis yra reguliuojamas taikant koeficientus, kurių pagrindu imamas tam tikras nustatytas dydis.
    Šioje byloje atkreiptas dėmesys, kad galimybė pasirinkti įvairias darbo apmokėjimo sistemas ir valstybės tarnybos teisinių santykių ypatumai, palyginti su darbo santykiais, leidžia nustatyti skirtingas darbo apmokėjimo sistemas valstybės tarnautojams (taip pat kitų iš biudžeto finansuojamų institucijų darbuotojams) ir kitiems dirbantiems asmenims. Konstitucinis Teismas taip pat pažymėjo, kad valstybės tarnybos santykių ypatumai leidžia skirtingai reguliuoti valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo santykius, skirtingoms kategorijoms taikyti skirtingas darbo apmokėjimo sistemas. Diferencijuotas darbo apmokėjimo santykių teisinis reguliavimas savaime nereiškia diskriminacijos arba privilegijų suteikimo. Tokį darbo apmokėjimo santykių diferencijuotą teisinį reguliavimą taip pat pripažįsta tarptautiniai teisės aktai, Europos Sąjungos teisė.
    Konstitucinis Teismas konstatavo, jog negalima teigti, kad pagal šiuos Vyriausybės nutarimus valstybės politikams, teisėjams, valstybės pareigūnams, kariams ir valstybės tarnautojams būtų galima mokėti tokį mėnesinį tarnybinį atlyginimą, kuris būtų mažesnis už MMA, nustatytą kitiems dirbantiems asmenims. Nutarime pabrėžta, kad tokiu teisiniu reguliavimu nebuvo paneigtas valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, karių ir valstybės tarnautojų lūkestis, kad jų mėnesinis darbo užmokestis negali būti mažesnis už kitiems dirbantiems asmenims nustatytą MMA.
    Konstitucinis Teismas atkreipė dėmesį, kad ginčytuose Vyriausybės nutarimuose minimalios mėnesinės algos sąvoka vartota teisiškai nekorektiškai, todėl klaidino ir kėlė painiavą. Tačiau tai negali būti pagrindas pripažinti, kad šios nuostatos prieštarauja Konstitucijos nuostatoms dėl asmenų lygybės ir kiekvieno žmogaus teisės gauti teisingą apmokėjimą už darbą bei teisinės valstybės principui.
    Atsižvelgęs į tai, kad valstybės tarnautojams nustatytas MMA yra vienas iš elementų, kurį dauginant iš atitinkamo koeficiento yra nustatomas valstybės tarnautojo darbo užmokestis, Konstitucinis Teismas konstatavo, kad prašymai ištirti ginčytų Vyriausybės nutarimų nuostatų atitiktį Konstitucijai iš esmės reiškia, kad prašoma spręsti valstybės tarnautojų ir kai kurių kitų darbuotojų atlyginimų padidinimo klausimą. Nutarime pažymėta, kad Konstitucinis Teismas nesprendžia, kokio dydžio MMA turi būti nustatyta kuriems nors valstybės tarnautojams. Darbuotojo atlyginimai nustatomi atsižvelgiant į įvairius ekonominius, socialinius ir kitus veiksnius. Jų Konstitucinis Teismas negali vertinti.
    Visas nutarimo tekstas skelbiamas Konstitucinio Teismo interneto svetainėje www.lrkt.lt (žr. Teisės aktai / Nutarimai, sprendimai ir išvados).



    Teismų informacija
    Teismas panaikino sprendimus dėl neigiamo universiteto veiklos įvertinimo
    2014.11.27, Vilniaus apygardos administracinis teismas
    Buvusių omonininkų byla toliau bus nagrinėjama pagal ikiteisminio tyrimo metu pateiktus kaltinimus
    2014.11.25, Vilniaus apygardos teismas
    Teismas nagrinėja Užutrakio gyventojų ir Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos ginčą
    2014.11.24, Vilniaus apygardos administracinis teismas

    Rašyti komentarą:
    Nėra komentarų
    Vardas (Nick): E-mail:
       Įrašykite saugos kodą, kurį matote piešinėlyje
    PASTABOS:
    1. Neįžeidinėkite diskusijų dalyvių;
    2. Neįžeidinėkite teisininkų bei teisinės sistemos.
    3. Nekurstykite rasinės ar tautinės diskriminacijos.
    4. Mes tikimės, kad diskusijose dalyvauja išsilavinę ir kultūringi žmonės.
    5. Reklaminiai skelbimai bus šalinami be įspėjimo.

    Pastaba:

    Teisės portalas INFOLEX Naujienų skyrelyje talpinamos informacijos atžvilgiu yra tik informacijos perdavėjas, bet ne jos autorius, todėl INFOLEX Naujienose pateikiama informacija ir jos pobūdis nepriklauso nuo INFOLEX valios ir šiame skyriuje skelbiami straipsniai nebūtinai sutampa ar išreiškia mūsų poziciją.

    INFOLEX kūrybinė grupė
    Naujausios diskusijos
    17:43  Dėl susipažinimo su atsakovo atsiliepimu [Procesas]
    15:48  (NE)susitaikymas su valstybe [Civilinė teisė]
    15:36  dėl priešventinės dienos darbo laiko trumpinimo [Darbo teisė]
    14:47  ar taip galima parduoti turta is varzytiniu? SKUBU [Civilinė teisė]
    14:00  garantinis fondas [Darbo teisė]
    Naujausi darbo pasiūlymai
    Ieško Teisininko (-ės)/Advokato padėjėjo (-os)
    Ieško teisininko (-ės)
    Siūlo atlikti praktiką teisės studentui su galimybe įsidarbinti po praktikos atlikimo
    Ieško teisininko (-ės)
    Ieško kandidato užimti teisininko (-ės) asistento (-ės) darbo poziciją
    rodyti viską
    Naujienos
  • Užsisakykite ir gausite el. paštu !
  •  
    © UAB Lexnet
    tel. (8-5) 277 9832, faks. (8-5) 277 9831
    el. paštas: portalas@lexnet.lt