|
|
| Diskusijos |
teksto dydis:
A
A
A
A
A
|
|
|
Del ieskinio senaties praleidimo (skolos atvejis)
*Už diskusijų dalyvių išsakytą nuomonę neatsakome
|
Sima
|
2012.05.02 12:17
|
|
Sveiki, noreciau konsultacijos. Tokia situacija, kad 1998 metais paskolinau 15 000 Lt. Skolininkas pora metu mokejo, bet ir tai sunkiai, skambindavau, prasydavau grazinti, bet vis issisukinedavo, zadedavo, kol visai tai uzsitese iki siu 2012 m., kai kreipiausi i teisma del skolos isieskojimo. Byla vedu be advokato, todel noreciau Jusu pagalbos, kaip teisiskai stipriai argumentuoti, kad senatis praleista del skolininko kaltes, pazadu? Aciu.
|
|
|
1. ups
|
2012.05.02 12:28
|
|
tai cia jus kalta, kad laiku nesikreipet i teisma, dabar reikia svarbiu priezasciu
|
|
|
2. Sima
|
2012.05.02 13:44
|
|
Taip, man reikia, nes turiu tokia teise, kuria suteike teismas, teises normos ir pan. Ir labai prasau rasyti i tema, i mano uzduota klausima. Aciu.
|
|
|
3. .
|
2012.05.02 14:59
|
|
Kokį jus praleidote senaties terminą? Gal galima būtu aiškiau.
|
|
|
4. Sima
|
2012.05.02 15:22
|
|
Ieskinio senaties termina, skolai isieskoti, nes paskolos sutartis pasirasyta 1998 m. Atsiliepime skolininkas praso atmesti ieskini del ieskinio senaties termino praleidimo. Todel man reikia teisiskai argumentuoti, kodel teismas turi netaikyti ieskinio senaties termino ir ji atnaujinti.
|
|
5. as 4. Sima
|
2012.05.02 18:54
|
|
senaties terminai neatnaujinami, jie yra naikinamieji
|
|
|
6. nesvarbu
|
2012.05.02 19:55
|
|
ką reiškia "porą metų mokėjo"? kada paskutinis mokėjimas?
|
|
|
7. as
|
2012.05.02 20:13
|
|
Tiesa, ar buvo nustatytas terminas, kada paskola turi buti grazinta?
|
|
|
8. Sima
|
2012.05.02 21:48
|
2000 m. paskutinis mokejimas, toliau buvo skambinima skolininkui, prasoma grazinti skola arba moketi kas men. sutarta suma, bet vis issikunejo, zadejo, kad sumokes, tempe guma ir pan. Paskolos termino nera.
|
|
|
9. .
|
2012.05.02 23:40
|
|
Paskaitykite visu pirma ck- 1.129-130 str. Antra,galite kreiptis į teismą dėl termino nutrauk.,jeigu skolininkas atlieka tokius veiksmus kurie rodo,kad jis pripažįsta skolą. Pvz.esate gavusi iš skolininko raštą,kuriame jis siūlo skolą išdėstyti dalimis arba skolą atidėti. Tai reiškia,kad jis skolą pripažįsta,nepaisant,kad gali būti suėjęs senaties terminas. Todėl drąsiai galite kreiptis į teismą. Ieškinio senaties termino eigos nutrauk.skiriasi nuo jo sustabdymo tuo,kad sustab.atveju į senat.terminą neiskaitomas tik tas laikotarpis,kuris trugdė pateikti ieškinį. Tuo tarpu senat.termino eigos nutrauk.atveju iki nutraukimo praėjęs laikas į naują terminą neįskait.ir po nutrauk.pradedamas skaičiuoti išnaujo. Jeigu proto užteko nors tai padaryti,tai tada turite šansų. Jeigu ne,tai skolininkui lieka tik moralinė teisė,jums grąžinti skolą. Jeigu visos derybos buvo žodžiu,tai teismas jau nepadės.
|
|
10. :) 5. as
|
2012.05.03 07:04
|
Nuo kada senaties terminai yra naikinamieji?
|
|
|
11. .
|
2012.05.03 08:13
|
|
neuždavinėkite kvailų klausimų. Paskaitykite CK
|
|
|
12. as
|
2012.05.03 08:41
|
Visu pirma jusu sutartis sudaryta dar galiojant senajam civiliniam kodeksui.
Is jusu situacijos, neaisku ar sutartis apskritai sudaryta rastu. Jei rastu - kokios paskolos grazinimo salygos. Termino nera, tai gal numatytos imokos konkreciui grafiku?
Pasiziurekite CK senaties termino pradzia reglamentuojanti 1.127 str. , gal jums tiks "3. Jeigu prievolės įvykdymo terminas nenustatytas, ieškinio senaties terminas prasideda nuo reikalavimo įvykdyti prievolę pareiškimo momento".
Ar rastu kreipetes del paskolos grazinimo? Neaisku ka nurodete ieskinyje, bet gal tuomet reiketu bandyti eiti tuo keliu, kad tik 2012 metais pareikalavote grazinti paskola ir aisku nusiusti rastu pretenzija?
Jei ne, tai galit bandyti aiskinti, kad kiekvienai nustatytai imokai senaties terminas skaiciuojamas atskirai "Jeigu pažeidimas yra tęstinis, t. y. jis vyksta kiekvieną dieną (asmuo neatlieka veiksmų, kuriuos privalo atlikti, ar atlieka veiksmus, kurių neturi teisės atlikti, ar nenutraukia kitokio pažeidimo), ieškinio senaties terminas ieškiniams dėl veiksmų ar neveikimo, atliktų tą dieną, prasideda tą kiekvieną dieną."? Gal neatgausite visos sumos, bet bent jau didziaja dali.. Tik neaisku, ar bent grafika sudarete ir ar buvo apskritai bent numanoma paskolos grazinimo paskutine diena?
Dar vienas variantas - bandyti teigti, kad praleistas terminas del svarbiu priezasciu "Jeigu teismas pripažįsta, kad ieškinio senaties terminas praleistas dėl svarbios priežasties, pažeistoji teisė turi būti ginama, o praleistas ieškinio senaties terminas atnaujinamas".
Senatis nebuna praleista del skolininko kaltes, jus turite irodyti, kad jus arba senaties termino nepraleidote, arba praleidote del svarbiu priezasciu.
|
|
|
13. .
|
2012.05.03 10:09
|
|
Tai kaip supratau ji gali dabar kreiptis raštu į skolininką,bet klausimas ar jis tokiam variantui pasirašys. Jeigu užtektu tokio kaip fakto,kad paduotas raštas,tai neliktu tokios sąvokos kaip senat.terminas. Visi ir po 20 m.galėtu paduoti skolininkui tokį raštą,be jo sutikimo(parašo) teisme reikalauti terminą nutraukti. Teismas be skolininko sutikimo pasirašyti tokį raštą,klausimas ar patenkins be rimtų priežaščių,tokį ieškinį. O pagal jos pasakojimą,ją skolininkas tik pažadais maitino visą laiką.
|
|
|
14. Sima
|
2012.05.03 10:56
|
Atkreipiau demesi i Jusu pastabas, perziurejau paskolos sutarti, sutarties terminas vis del to buvo iki 2000 m., bet paskutine imoka buvo 2003 m. Sutartis rasytine, bet ji tokia elementari, pacio skolininko rasyta. Taip pat kas men. turejo moketi palukanas. Tai, dublike rasau 1.127 str. 5 d.
Rastiskai nesikreipiau i skolininka, tik zodziu.
Skolininkas savo atsiliepime neigia, kad tokia sutartis is vis buvo.
Siaip jis problematiskas skolininkas, as gal kokia 4, kuri reikalauja skola grazinti. Bet padovanoti skolos tikrai nenoriu.
|
|
|
15. .
|
2012.05.03 11:09
|
|
O buvo raštiškai patvirtinta 2003 m.įmoka? Jeigu taip,tai greičiau kreipkitės su ieškiniu į teismą. Nes senatis skaičiuojama nuo paskutinės įmokos. Todėl senatis sueina 2013 m.
|
|
|
16. .
|
2012.05.03 11:37
|
|
Tai pat galite su kitais kreditoriais pabandyti pateikti bendrą ieškinį. Taip rimčiau atrodytu teismui.
|
|
|
17. Sima
|
2012.05.03 12:56
|
|
Taip imokos visos surasytos ir pasirasytos. Ieskinys jau pries 3 men. paduotas, dabar dublika surasiau.
|
|
18. nesvarbu 14. Sima
|
2012.05.03 13:44
|
|
na tai kaip problema dėl senaties dingsta tada, jei 2003 paskutinė įmoka
|
|
19. ff 5. as
|
2012.05.03 16:04
|
Ieškininės senaties terminas nėra naikinamasis terminas (skaityk LAT). Be to, CK pasakyta, kad naikinamasis terminas, toks kuriam pasibaigus baigiasi teisė ar pareiga, o senaties terminui pasibaigus jokios teisės ir pareigos nesibaigia. Toliau skaitom CK - Jeigu teismas pripažįsta, kad ieškinio senaties terminas praleistas dėl svarbios priežasties, pažeistoji teisė turi būti ginama, o praleistas ieškinio senaties terminas atnaujinamas.
koks tu teisininkas? Gal keisk profesiją?
|
|
|
20. Vlad
|
2012.05.03 16:12
|
Problema dingsta ir taip, kadangi kiekvienas naujas pareikalavimas, tai paskolos grąžinimo termino pratęsimas ir senatis skaičiuojama tik nuo tada kai nevykdo pareigos grąžinti paskolą po paskutinio pratęsimo. Tarkime Jūs reikalavote grąžinti paskolą dar 2005 ir su skolininku susitarėte, kad paskolą jis grąžins per mėn. Paskolos negrąžino, todėl senaties terminas skaičiuojamas nuo 2005 m.
Be to, jeigu turite įrodymų, kad prievolę skolininkas pripažino, ieškinio senatis apskritai neskaičiuojama.
|
|
21. oho! 20. Vlad
|
2012.05.03 16:34
|
-"Be to, jeigu turite įrodymų, kad prievolę skolininkas pripažino, ieškinio senatis apskritai neskaičiuojama."
Gal galėtumėt pagrindą ar nuorodą?
|
|
|
22. Vlad
|
2012.05.03 16:38
|
|
Sakydamas neskaičiuojamas turėjau galvoje nutraukiamas (todėl neskaičiuojamas) - . Ieškinio senaties terminą taip pat nutraukia skolininko atlikti veiksmai, kurie liudija, kad jis pripažįsta prievolę. CK 1.130 str. 2 d.
|
|
|
23. as
|
2012.05.03 16:58
|
|
Visa problema, kad paskolos davejas negali reikalauti grazinti visa paskola kiekviena menesi. Kiekviena menesi jis gali reikalauti tik to menesio imokos ir imoku uz praeiti. Kiekvienai imokai yra skaiciuojamas atskiras senaties terminas. Norint atgauti visa paskola anksciau numatyto laiko reikejo normaliai nutraukti paskolos sutarti, kiek suprantu to padaryta nebuvo..
|
|
|
24. .
|
2012.05.03 16:59
|
|
Teisimai,paskaitykite jeigu atmintinai neatsimenate, kam neaišku CK-1.130 str.po to pūlkite komentuokite.
|
|
|
25. .
|
2012.05.03 17:04
|
|
Čia tamstai f.f paskutinis komentaras.
|
|
|
26. .
|
2012.05.03 17:23
|
|
Paskola visa turėtu atgauti,bet palūkanas po sutarties pabaigos gali ne.
|
|
27. as 19. ff
|
2012.05.03 19:32
|
Gerb. ff,
teisininkas pirmiausia iesko iseiciu is situacijos. Nepastebejau, kad butumete ka nors pasiules sioje diskusijoje, bet komentuoti tai drasus. Is cia komentavusiu vieni is viso grybauja, o kiti bele komentuoja. Atrodo, ne i delfi pataikeme?
Taip, neteisingai parasiau. Terminas nera naikinamasis. Taciau priesingai saliai paprasius daugeliu atveju taikomas ir skola nepriteisiama. Svarbias priezastis reikia IRODYTI. Tiesa sakant neisivaizduoju kaip pagristai irodyti, kad telefonu 10 metu skolos reikalavau, bet ieskinio taip ir neparasiau.. 10 metu nera protingas terminas tiketis skolos atgavimo ir joks teismas naivumu nepatikes. Tam ir yra senaties terminai, kad 50 metu po sutarties pasibaigimo nebutu persekiojami zmones del pasibaigusiu prievoliu. Taigi pirmiausia skaitom bendras taisykles, o paskui jau isimtis.
|
|
|
28. .
|
2012.05.04 11:02
|
|
Tai po paskutinio Simos komentaro aišku,kad skolininkas paskutinį kartą pramokėjo 2003 m.,tai logiška,kad tokiais savo veiksmais jis pripažino skolą.Todėl manau senaties terminas turi būt skaičiuojamas nuo 2003 m. ir baigiasi 2013 m.Jeigu kas galvoja kitaip,prašau pakomentuoti.
|
|
29. ff 27. as
|
2012.05.04 11:27
|
|
Parašiau, kiek perdėtai ankstesnėje savo rašliavoje.
|
|
|
30. Sima
|
2012.05.04 21:05
|
|
Labai aciu visiems uz komentarus.
|
|
|
31. raimis
|
2012.07.11 08:55
|
|
sveiki.2004 metais anstole pardave buta uz skolas uz parduota buta buvo padenkta puse skolos o kita reikalauja is manes antstole ,uz paslaugu issiskolinima .ar gali suait senaties terminas tai skolai .skola 3000 litu.apie
|
|
32. . 31. raimis
|
2012.07.11 11:33
|
|
Už atliktą darbą reikia sumokėti,bet antstolis priverstiniu būdu iš jūsų gali nuskaičiuoti tą pinigų sumą,tik po teismo nutaries,jo naudai(CPK-611 str.).Tada vistiek turėsite sumokėti,o skoloms teismo priteistoms senaties nėra.
|
|
33. JK 32. .
|
2012.07.11 11:53
|
|
"o skoloms teismo priteistoms senaties nėra" - o kaip su dokumentų, pateikiamų priverstiniam vykdymui, senatimi?
|
|
34. . 33. JK
|
2012.07.11 13:41
|
|
Geras pastebėjimas,tačiau mažai tikėtina,kad antstolis praleis tą terminą(10 m.).
|
|
35. JK 34. .
|
2012.07.12 10:22
|
|
Sutinku, kad tai menkai tikėtina. Po rudenį įsigaliojusių CPK pakeitimų - 5 m.
|
|
|
Jūsų komentaras/atsakymas
|
DĖMESIO: Jūs galite rašyti žinutę ir neprisiregistravęs sistemoje. Jei nesate užsiregistravęs ir norite tai padaryti nemokamai - spauskite čia.
|
|
|
PASTABOS:
1. Neįžeidinėkite diskusijų dalyvių;
2. Neįžeidinėkite teisininkų bei teisinės sistemos.
3. Nekurstykite rasinės ar tautinės diskriminacijos.
4. Mes tikimės, kad diskusijose dalyvauja išsilavinę ir kultūringi žmonės.
5. Reklaminiai skelbimai bus šalinami be įspėjimo.
|
|
|
|