INFOLEX.LT
00:03 Penktadienis, 2013 gegužės 24 d. English English Lietuviškai Lietuviškai
Pradžia Teisės aktai Teismų praktika Studentai Visuomenė Mano
Šiandien portale
  • Naujienos
  • Renginiai
  • Diskusijos
  • Kas ką veikia
  • Darbo birža
  • Infolex formos
  • WWW nuorodos
  • Apie mus
  • Teisės aktai
  • Kodeksai
  • Populiariausi įstatymai
  • Naujausi aktai
  • Savivaldybių dokumentai
  • Teismų praktika
  • Dažniausiai cituojamos bylos
  • Populiariausios bylos
  • Naujausios santraukos
  • Susipažinkite
    Teisės mokymai NTA Teismai Advokatų kontoros Antstolių kontoros Notarų biurai Policijos komisariatai Teismai ERPF
     

    Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai
    Paieška:   
    Diskusijos teksto dydis:  A  A  A  A  A 
     
    Pradžia > Visos diskusijos (LT) > Civilinė teisė > skyrybų byloje nepadalinto ...

    skyrybų byloje nepadalinto turto dalijimas

        *Už diskusijų dalyvių išsakytą nuomonę neatsakome


    Laima 2012.08.10 15:09
    Sveiki, 1999 m. įvyko skyrybos. Tuo metu galioję įstatymai neįpareigojo skyrybų byloje pasidalinti turto, todėl bendroji jungtinė sutuoktinių nuosavybė - butas, nebuvo pasidalintas. Po santuokos bute liko gyventi buvusi žmona su nepilnamete dukra, buvęs vyras išsikraustė. Dabar vyras pateikė ieškinį dėl skyrybų byloje nepadalinto turto padalijimo ir prašo kompensacijos - pusę buto vertės. Klausimas: ar po skyrybų butas iki pat dabar išliko bendroji jungtinė nuosavybė ar tapo bendrąja daline? Ar moteris turi teisę prašyti nuostolių atlyginimo dėl buto išlaikymo, kaip kad galėtų bendraturtis pagal 4.76 straipsnį? Ačiū.

    1. Lex 2012.08.10 15:46
    Kieno vardu turtas yra registruotas viešajame registre?

    2. Laima 2012.08.10 17:08
    Viešajame registre registruotas tik buvusios žmonos vardu.

    3. . 1. Lex 2012.08.10 18:04
    Jeigu prašymas dėl turto dalies paduotas jau įsigaliojus naujam CK,tuomet nėra skyrtumo,kieno vardu registruotas butas.Nepadalintas(iki prašymo padavimo momento)butas laikomas abiejų vienodai.Teismas nuspręs,kaip turi būti padalinta bendra santuokoje užgyventa nuosavybė.

    4. Lex 2012.08.10 22:29
    Aš galvojau, kad dar galima SŠK taikyti, nes, jeigu būtų pasibaigęs ieškinio senaties terminas (pagal SŠK - 3 metai) iki CK įsigaliojimo, būtų galima remtis ieškinio senatimi, nepaisant to, kad reikalavimas buvo pateiktas jau įsigaliojus naujajam CK. Pagal LAT praktiką 2003 m. balandžio 2 d. nutartis civilinėje byloje J. R. v. S. R., bylos Nr. 3K-3- 449/2003 pagal naująjį CK reikalavimams dėl nekilnojamo turto, esančio bendrąją jungtine nuosavybe, padalinimo ieškinio senatis netaikoma.

    Nors mano nuomonė būtų kitokia: jeigu NT yra registruotas vieno sutuoktinio vardu ir apie jų bendrąją jungtinę nuosavybę nėra paskelbta viešajame registre, tai kitas buvęs sutuoktinis supranta, kad jo teisės yra pažeistos, t.y. jis neįgyvendina nuosavybės teisės į NT. Taip pat nesant minėtos registracijos buvęs sutuoktinis, kurio vardu yra NT, gali NT parduoti be bendrasavininkio sutikimo. Todėl tokiu atveju reminatis CK 3.6. punktu, mano nuomone, turėtų būti taikomas 10 metų ieškinio senaties terminas, kuris galimai pasibaigtų 2009 metais, jeigu jo pradžia sutapo su skyrybų data.
    O tais atvejais, kai viešajame registre būtų nurodyta, kad tai yra abiejų buvusiųjų sutuoktinių nuosavybė arba yra žyma apie jungtinę nuosavybę, ieškinio senatis neturėtų būti taikoma, nes sutuoktinio teisių objektyviai negalima būtų pažeisti. Būtų labai įdomu sužinoti kitų nuomone šiuo klausimu.

    Turtas yra bendroji jungtinė nuosavybė, nes nėra padalintas. Todėl pareigos išlaikyti turtą yra solidarios. Todėl Jūs galite prašyti buvusio sutuoktinio daliai priklausančių išlaidų už buto išlaikymą. Ieškinio senatis šiam reikalavimui - 10 metų, t.y. išlaidos, atsižvelgiant į ieškinio senaties terminą, būtų priteisiamos už 10 metų, jeigu byla būtų nagrinėjama teisme ir buvęs sutuoktinis reikalautų taikyti ieškinio senatį. Tačiau Jūs galite reikalauti išlaidų atlyginimo už faktinį laikotarpį.

    5. . 1. Lex 2012.08.11 14:02
    CK 3.88 str.3 dalyje yra nustatyta bendrąja jungt.nuosavybę esančio turto registr.ypatumai;vienas iš atvejų,kai gali būti registruota vieno sutuoktinio vardu,bet jeigu viešaj.registre jis nurodytas,kaip bendra jungtinė nuosavybė.Aišku arba turi būti registruoti abu sutuoktiniai.Toks teisinis reglamentavimas reiškia,jog tam,kad viešajame registre registruotam turtui,būtu galima taikyti sutuoktinių turto bendrumo prezumcija(CK 3.88 str.2 d.)Kitaip,galima laikyti,kad turtas yra asmeninė nuosavybė.LAT teismas 2006m.spalio 9 d.nutartyje c.b. 3K-3-551/2006 yra pažymėjęs,kad tiek santuokos ir šeimos kodekse,tiek 2000 m. CK įtvirtintas tas pats principas,pagal kurį nustatomas asmenų santuokoje įgyto turto teisinis rėžimas-turtas įgytas po santuokos sudarymo,laikomas bendrąja jungt.nuosavybę(Sšk 21 str.1d.,CK 3.87 str.1d.).Be to,laikoma bendr.jungt.nuosavybe,jeigu jis įformintas vieno iš jų vardu,t.y.po santuokos sudarymo įgytas turtas laikomas bendr.jungt.nuosavybe,nepaisant to,kurio iš sutuoktinių vardu tas turtas įgytas(Sšk 21 str.3d.,CK 3.88 str.1d.1p.).

    6. Lex 2012.08.11 20:56
    Taip, tai savaime aišku butas yra bendroji jungtinė nuosavybė, Šiuo atveju tai būtų nustatoma pagal SŠK normas. Bet man atrodo ir ginčo čia nėra, kad butas yra bendroji jungtinė nuosavybė. Tik mano manymu teismas, spręsdamas dėl reikalavimo padalinti nekilnojamą turtą, esantį bendrąja jungtine nuosavybe, kuris yra registruotas vieno sutuoktinio vardu, turėtų šalies prašymu taikyti ieškinio senatį; Ieškinio senatis pagal CK 3.6. straipsnį yra 10 metų.
    Argumentas taikyti ieškinio senatį būtų toks, kad buvęs sutuoktinis, per 10 metų nesiimdamas jokių veiksmų pakeisti duomenis apie NT viešajame registre ir juo nesinaudodamas, tuo pačiu atsisakė savo teisių į jį. Juk nesant info apie bendrąją jungtinę nuosavybę buvusioji sutuoktinė galėjo bet kada butą parduoti dovanoti ir t.t.

    Tik tuo atveju, jeigu yra info apie bendrąją jungtinę nuosavybę, mano manymu ieškinio senaties termino reikalavimo dėl NT padalinimo neturėtų būti, nes kito sutuoktinio teisės negali būti ir pažeistos, nes, sudarant NT sandorius, būtų reikalaujama kito sutuoktinio sutikimo. Taip sako ir LAT.

    7. . 6. Lex 2012.08.11 22:40
    Taip,tai ir yra patvirtinta įstatyme,tai pat paminėta mano minėtame LAT nutarime,tik pagal CK 3.88 str.3 d.bendr.jungt.nuosavybės turto registruoti vieš.registre nustatyti ypatumai,kitu atveju taikoma,kaip asmeninė nuosavybė,jei nebus įrodyta kitaip.Kas liečia buto išlaidų prievolės,mano nuomone,kiekvienas sutuoktinis turi apmokėti,tik už tą turto dalį,kiek jam bus priteista,be to turi būti atsižvelgta į tuo metu faktines aplinkybes ir sąžiningumo,teisingumo principus.Manau tam sutuoktiniui,kuris gyvena bute,turėtu būti paskaičiuota didesnė dalis skolos,nes tas,buves sutuoktinis,kuris negyveno iš to turto neturėjo sau naudos.



    Jūsų komentaras/atsakymas
    DĖMESIO: Jūs galite rašyti žinutę ir neprisiregistravęs sistemoje. Jei nesate užsiregistravęs ir norite tai padaryti nemokamai - spauskite čia.

    Prieš rašydami-perskaitykite  Privatumas
    Vardas (Nick)* Rodyti nuorodą į mano asmens kortelę portale
    El. paštas Rodyti mano el. paštą
    Atsakymas į Atsakymas privatus (matys tik gavėjas ir autorius)
    P.S. Rašyti privačiai galima tik pažymėtiems žvaigždute
    Komentaras*
    Saugos kodas*
       Įrašykite saugos kodą, kurį matote piešinėlyje


    PASTABOS:
    1. Neįžeidinėkite diskusijų dalyvių;
    2. Neįžeidinėkite teisininkų bei teisinės sistemos.
    3. Nekurstykite rasinės ar tautinės diskriminacijos.
    4. Mes tikimės, kad diskusijose dalyvauja išsilavinę ir kultūringi žmonės.
    5. Reklaminiai skelbimai bus šalinami be įspėjimo.
     
     
       
    © UAB Lexnet
    tel. (8-5) 277 9832, faks. (8-5) 277 9831
    el. paštas: portalas@lexnet.lt