Kas savaitę gausite koncentruotą svarbiausių pokyčių teisėje ir teismų praktikoje apžvalgą, parengtą teisės ekspertų. Atsisakyti galėsite bet kada. Susipažinkite su Infolex privatumo politika.
El. paštas
Prenumeruoti
Dėkojame. Jūsų registracija išsaugota.
Nemokamas naujienlaiškis siunčiamas pirmadieniais. Kadangi prenumeratorių yra daug, jeigu naudojatės Gmail paštu, patikrinkite katalogą Šlamštas (Spam) ir paspauskite Pranešti, kad tai ne šlamštas. Taip įtrauksite Infolex į patikimų siuntėjų sąrašą ir nepraleisite savaitinių teisės apžvalgų.
Ar tikrai norite pažymėti šį komentarą kaip netinkamą?
Pažymėkite patikrinimo varnelę:
Moteris
2007-05-29 14:56
Mes nesame susituokę, nors su sugyventiniu gyvename kartu jau 7 metai. Bendrai nusipirkome namą (pusė priklauso man, pusė jam). Sugyventinio mirties atveju ar turi kokių nors teisių į namą ar jo dalį jo buvusi žmona ir pirmos santuokos vaikai? Jeigu sugyventinis parašytų testamentą, kuriuo man paliktų savo dalį - ar jis galiotų? Ar galėtų jo vaikai iš pirmos santuokos užginčyti tą testamentą?
Jei nebūtų testamento sugyventinio vaikams priklausytų jo turimas turtas. Yra galimybės teisme yraodyti, kad jūs gyvenote kaip sugyventiniai ir bandyti gauti 1/4 jo turimo turto, bet tai ilgas ir sudėtingas procesas. Jei parašytų testamentą ir paliktų Jums, vaikai galėtų bandyti užprotestuoti remdamiesi tuo kad buvo darytas kažkoks poveikis arba sunkia jų būkle (išlaikymo reikalingumu) ar dar kuo nors. Tikymybės labai nedidelės esant testamentui jį pakeisti.
Testamentu gali palikti kam nori. Jei nebus testamento - paveldės vaikai ir žmona (jei neišskituokę).
3. Moteris
2007-05-29 16:34
Labai aciū už komentarus
4. beata
2007-05-30 12:53
O jeigu butu atvirkstinis variantas. Tarkim vyras su moterim nebuvo susituoke, bet turi vaika. Vyras sukuria kita seima, susilaukia santuokiniu vaiku ir t.t. Tam pirmam vaikeliui vistiek turetu priklausyti kazkokia dalis tevo palikimo? O to vaikelio motinai - ne? Ar teisingai suprantu?
Nesvarbu santuokinis ar ne, vaikui priklauso palikimas, o sutuoktiniui (sugyventiniui) tik tuo atveju jei jie palikėjo mirties momentu gyveno kartu. Tai neapima testamentinio palikimo.
Aciu! O kokia dalis palikimo priklauso tevo nesantuokiniui vaikui, jeigu nebutu jokio testamento?
Dar viena situacija - Yra jaunas vaikinukas, kuris turi vaika, gvena su savo tevais, dirba, su vaiko motina nera jokio bendravimo. Vaikas auga su motina. Tarkim atsitinka koks nors nelaimingas atsitikimas ir tas vaikinukas mirsta. Ar tam vaikeliui priklausytu kas nors ar ne?
Nesantuokiniam kaip ir santuokimiams priklauso lygios dalys. Pačios dalys yra skaičiuojamos taip:
jei vaikų (nesvarnu kokių) iki 3 - sutuoktiniui 1/4 likusi pasidalina tarp vaikų
jei vaikų yra nuo 3 - tai sutuoktinis ir vaikai pasidalina turtą lygiomis dalimis.
Dėl to vaikinuko vaiko tai taip be abejonių, jei jis yra įvardintas kaip vaiko tėvas, priklausys to vaikinuko turto dalis.
Dekoju, uz atsakymus! O jeigu tas vaikinukas savo nuosavo turto neturi. Butas, masina ir pan. viskas priklauso jo tevams, kaip tokiu atveju yra? Ar is jo tevu tuomet kazkas priskiriama anukui?
Labai aciu uz "apsvietima" :)
Hmmm galvoju kaip čia dabar parašius kad aišku būtų. Bandysiu taip.
Anūkai paveldi senelių turtą jei jų tėvai yra mirę, kartu su savo dėdėmis ir tetomis lygiomis dalimis. T.y. jei tas vaikinukas mirtų, jo vaikai taptų jo dalies paveldėtojai.
:-) na sakiau kad yra gana sudėtinga aiškinti situaciją "jei mirtu vaikinukas, ką gautų jo vaikas mirus jo seneliui" ir t.t. Taip teisinga pastaba, bet dar yra ir 5.58 str. Aplamai situacijų sprendimas "kas būtų jeigu būtų" negali būti labai tikslios, nes negali numatyti visų niuansų. Šiaip tai sutinku, kad ne visai tiksliai parašiau, bet paskutinėje situacijoje keičiasi ir sutuoktinio dalis keičiasi jei paveldi antros eilės įpėdiniai. Žodžiu čia jau reiktų ananlizuoti konkretesnę padėtį.
13. leilibit
2008-10-16 19:35
Daug prisiklausiau, kad sugyventines girtiems ju vyrams ikisa pasirasyti ju paciu sudaryta testamenta ir susitarusios su notarais atima palikimo teise is jo ipediniu-vaiku.Gal zinote buda kaip galima butu apsisaugoti jei mano tevas gyvena su ja ir yra tikimybe tokiai situacijai? Ka gali padaryti jo vaikai kad butu isvengta neteisybes. Aciu
Matyt čia tik vaikams taip atrodo, o tėvams ta sugyventinė angelo šiluma juos abgaubusi, taigi ir turto testamentu palikti negaila.
Gi jeigu jau išties girtam susitarus su notaru testamentą pakiš, tai niekas netrukdo išsiblaivius vėl nuvykti pas notarą ir testamentą panaikinti, arba surašyti naują... Nebent nieko neatsimins... Bet vaikų paprotintas gali atsiminti...
Tačiau bet kuriuo atveju, ko vaikams gvieštis to svetimo turto, kur tėvas norės, ten jį ir padės. Turtas juk jo, o ne vaikų.
O jeigu rimtai, tai reikia gerbti tėvų valią - paliko turtą įstatymu, priimi (jei skolų nėra ;-). Paliko kažkam testamentu - puiku, tegu pasiima, tas, kam paliko. Tačiau, kai dar žmogui gyvam esant, pradedamos jo turto dalybos...
Toks klausimas, jeigu sugyventiniai gyvena kartu tik pusę metų, ir išvykus sugyventiniui kuriam laikui iš sugyventinės bando išreikalauti kažkokias joskolas. Ar tai teisėtą?
O kas bando išreikalauti? Bankas, paskolų firma UAB "Berniukai iš Viliampolės". Kokia tiksliau situacija. Realiai oficialiai nelabai kas gali reikalauti, nes sugyventinio statusas yra neįteisintas ir yra taikomos teisės analogijos, tai tie kas reikalauja turėtų pirmiausiai tai įrodyti. Žodžiu detaliau aprašykite situaciją.
21. djladybird
2009-11-30 10:17
Laba diena,
Labai tikiuosi konsultacijos tokiu klausimu.
Susidarė neaiški situacija. 10 metų kartu gyveno sugyventiniai, nesusituokę, neiregistravę partnerystės, dabar vyras mirė, jis neturi šeimos, nėra testamento, jis turi asmenini buta, kuri jis pats nusipirko, as sugyventinė gali paveldėti turtą? Jei taip, kokiu būdu?
Labai lauksiu atsakymo, iš anksto dėkoju,
Laba diena, noreciau gauti informacijos, mire mano sugyventinis, susituoke nebuvome, turime bendra vaikeli, taip pat jis turejo vaikeli dar is pirmos santuokos, su pirmaja zmona jis issituokes. Kiek zinau vaikams priklauso viskas po lygiai, o ar priklauso kas nors jo buvusiai zmonai ir man kaip sugyventiniai? Taip pat jis turejo UAB imone, si imone ikurta mums gyvenant kartu, bet visas turtas (pries tai dirbo pagal patentus) igytas labai senai, jis dar turejo bendrasavininka kur puse akciju priklause jam o puse jo bendrasavininkui, kokios to bendrasavininko dabar teises? Dar yra masina kuria igyjo, galim sakyt, jau esant mums kartu, kaip bus dalinama masina abiems vaikams per puse ar liks sugyventiniai kaip kartu igytas turtas? Prasau aiskaus paaiskinimo.
mire mano sugiventine mes isgivenom daugeu kaip 20 metu.jinai turrejo dukra auginom nuo mazens,turtu jokiu neturejom givenau pas jios mamos,mes sugalvojom abudu isvikti i Airija sik tiek usiirpti mes taupem kartu pinigu bet pinigus dejom ant vienos saskaitos atnt sugiventines,ir jinai nusimire likau vienas bet jimai turejo dukra lieka paveldetoja siu pinigu nes nebuvom susirase ti koke dalis priklauso man
Jei su paveldėtoja geruoju nesusitarsite, turite galimybę kreiptis į teismą dėl nuosavybės teisės į dalį sumos pripažinimo.
28. birute 3. Moteris
2010-08-13 18:02
Laba diena. norejau paklausti jeigu namas buvo apiformintas tecio vardu ir mamai mirus ar jos dalis priklauso vaikams jie pilnameciai .vaikai yra 3.aciu is anksto.
Jeigu namas įgytas santuokos metu, ne paveldėjimo ar dovanojimo vienam sutuoktinių būdu, nėra santuokos sutarties dėl turto priklausomybės ir pasidalijimo, namas yra abiejų sutuoktinių bendroji jungtinė sutuoktinių nuosavybė nepriklausomai nuo to, kad jis registruotas vienos sutuoktinio vardu. 1/2 namo priklausys tėvui nuosavybės teise, kitą 1/2, jei nėra testamento, jis paveldės pagal įstatymą su trimis vaikais lygiomis dalimis, ty po 1/8 viso namo.
30. niki
2010-09-07 22:51
gyvenom su draugu du metus dabar susirado kita ir isejo is bendrai nuomojamo buto. ar jis gali prisiteisti ar kaip pasiimti daiktus {pvz baldus buitine technika} kuriuos pirkom kartu bet jokiu saskaitu ar dokumentu kad pirko jis nera? isanksto lb dekoju uz atsakymus
31. pupa02
2010-09-08 11:21
sveiki. mano situacija labai paini. mirė mano sugyventinis, susituokę ir partnerystės įregistravę nebuvom, kartu pragyvenom 15 metų. Turime bendrą 6 metų vaiką, tačiau jis turi dar vieną nesantuokinį 12 m. vaiką kitoje valstybėje ir sutuoktinę, su kuria nebuvo išsiskyręs iki mirties, taip pat gyvenančią kitoje valstybėje. trumpai tariant yra du vaikai kuriuos pagimdė skirtingos moterys - jo sugyventinės bei oficiali žmona. su ofiacialiąja žmona jis pragyveno apie 15 metų, ir iš jos išėjo. su pirmojo vaiko motina pragyveno apie 5 metus, o likusį gyvenimą su manim. kaip bus su paveldėjimu?
32. as 31. pupa02
2010-09-08 12:45
Turta paveldes vaikai ir oficiali zmona lygiomis dalimis (jei nera testamento).
33. Saulė
2010-11-18 15:27
Laba diena. Turiu tokį klausimą. Mire mano sugyventinis, išgyvenome virš 10 metų kartu. Kartu vedėme bendrą ūkį. Jam mirus pasiėmiau iš jo sąskaitos pinigus. Ar yra kokia galimybė, kad iš manęs tuos jo pinigus atims jo vaikai? Jiems lieka butas, mašina ir kitas nekilnojamas turtas.
Teoriškai žinau, kad man niekas nepriklauso, bet kaip yra praktikoje?
34. Saulė
2010-11-18 15:37
Beje,
testamento jokio nėra. Tiesiog sugyventinis prieš mirtį man perdavė korteles ir PIN kodus savo.
35. as
2010-11-18 16:18
Tai vadinama vagyste. Ir teorijoje, ir praktikoje.
36. bang
2010-11-18 17:01
Nu nesutikčiau, kad automatiškai vagystė. Jei kortelės debetinės, jose galėjo būti saugomi ir sugyventinės Saulės pinigai ir nė lito mirusiojo.
37. eveliusxs
2011-02-01 20:33
Sweiki,noreciau pasiteirauti,jai mano mama gyvena su mano pateviu(bet yra nesusituoke} jau 10 metu bendrai turi pasistate viena nama,siuo metu statosi antra,ir viskas yra parasyta ant mamos vardo,ir dar turi du butus bet cia jau tevo palikti turtai,jo mirties atveju ar galetu jo dukra ar jo mama pretenduoti i visa si nekilnojamaji turta.
38. bang 37. eveliusxs
2011-02-02 09:21
Paprastai ne. Bert galėtų bandyti ginčyti to bendrai įgyto turto priklausomybę vien mamai, įrodinėdami, kad jis įgytas ir jų tėvo lėšomis.
39. alm
2013-04-28 09:10
Laba diena noreciau paklausti mire mano sugyventinis, kartu gyvenom 8 metus, jis nebu vedes, vaiku neturi. yra gyva jo mama ir du broliai. Jis tuejo nama kaime, buta, masina, ar as galiu ko tikietis.
40. Net
2013-04-28 11:21
Tik į bendrai užgyventą turtą,nebent prisidėjote prie jo turto išlaikymo(remonto),galite prašyti kompensacijos,bet tam reiks įrodymų.
41. Diana
2013-11-26 14:42
10 metu pragyvenome su sugyventiniu. Turime 2 mazamecius vaikus. Ar galiu jiems islaikyti prisiteisti alimentus. Santykiu pradzioje nusipirkome buta, kuris registruotas vyro vardu. Ar mano vaikai gali pretenduoti i buto dali?
42. Net 41. Diana
2013-11-26 15:14
Alimentai nesantuokiniui vaikui priklauso tai pat,kaip ir vaikui gimusiam tėvams būnant santuokoje.Dėl buto,galite teismo prašyti uzufrukto jeigu vaikas neturės kitos gyvenamosios vietos,kol jam sueis pilnametystė arba prašyti piniginės kompensacijos jeigu prisidėjote prie buto pirkimo ar jo gerovės ir turite įrodymus.
as is gyvenau su sugyventiniu17metu 2013m mire PANEVEZIO ONKOLOGINEJE LIGONINEJE VEDEME BENDRA UKI VEZIOJAU PAS GYDYTOJUS BUVO VISISKAI NEIGALUS DEDAVAU PAMPERSUS VALYDAVAU KAKA. RUPINAUSI JUOM IKI MIRTIES LANKIAU VISUS METUS KAPUS PIRKAU MISIAS VISUS METUS UZ JI MOKU UZ BUTA NES AS GYVENU DEKLARUOTA SUNUS GYVENA anglijoje hulle is pirmos santuokos net nebuvo grizes ir I lai dutuves. ir kito sunaus mirusio likusi anuke irgi senelio neziurejo dabar tesiasi teismai. jis turejo soda masina metalini garaza buta kaip pradejom gyventi1995metais o paskui2007 nusipirkom nedideli 20.66kv. bendrabucio tipo kambareli. ir dar liko po jo mirties santaupu sved banke ir kaip suzlugo snoro bankas tos santaupos atsirado seb banke. noriu suzinoti kas man priklauso kokia dalis.
44. as
2014-05-14 10:21
Sugyventiniai turto nepaveldi. Galite reikalauti tik kompensacijos, jei irodysite, kiek lesu skyrete sugyventinio turtui pagerinti (remontai ir pan.), reikes kvitu ar kitu irodymu.
Jei pirkote bendrabucio tipo kambareli, nuosavybe turetu buti jusu abieju vardu - tuomet jusu dalis lieka jums, o kita dali paveldi vaikai pagal istatyma.
Na nebent buvo testamentas, kad viska palieka jums. Jei ne - nieko nepaveldite.
45. Ula 44. as
2014-06-12 18:58
Nekilnojamas turas isigytas santuokoje iš bendru asmeniniu lešu.Pries 8 metus išsituokus turtas padalintas geranorišku susitarimu.Ekssutuoktinis turi vaika ir sugynentine,aš gyvenu viena.Ar po mano mirties jis gali pretenduoti i mano palikima,ar po jo mirties man priklauso jo turto dalis.Kai kreipiausi del kompesacijos pranese kad nepriklauso ir israsas kad turiu turto kaip budama santuokoje.Gal ne iki galo sutvarkyti kokie dokumentai.
Jei teisingai supratau, santuoka nutraukta bendru sutarimu ir sprendime nurodyta, kaip padalinamas turtas. Jūs greičiausisi nesikreipėt į Registrų centrą, kad Jums priteista turto dalis būtų užregistruota Jūsų vardu. Reikėtų tai padaryti, pateikiant Registrų centrui Teismo sprendimą.
47. ..
2014-06-12 20:34
Kas dėl paveldėjimo, tai nepaveldėsit vienas kito turto, nebent būtų palikta testamentu.
48. Ula
2014-06-12 20:44
Dėkoju,apsilankysiu Registrų centre pasitikslinti.tik dar norėčiau žinoti,tarkim mano mirties atveju artimiausia mano turto paveldėtoja būtų pusseserė.Ar buvęs sutuoktinis taip pat galetų pretenduoti į palikimą,nes po skirybų nebuvo sudarytos naujos santuokos su kitais asmenimis,turtas buvo įsigytas už bendras lėšas santuokoje.
49. ..
2014-06-12 21:00
Turtas buvo padalintas skiriantis. Po skyrybų tarp Jūsų paveldėjimas neatsiranda. Viską gautų pusseserė, jei testamentu nepaliksite turto kam nors kitam.
50. Paveldejimas
2014-09-15 17:47
Laba diena,
kelios dienos iki mirties sugyventine nusiveze sugyventini i banka ir nuime visus buvusius pinigus saskaitoje. Po keliu savaiciu sugyventinis mire (tetis). Ar yra koks nors teisinis budas susigrazinti pinigus ar suzinoti kokai suma buvo nuimta?
Ar sugyventinis gali pasisavinti tuos pinigus?
51. .
2014-09-15 18:34
Abejoju. Jei ir sužinosite ką nors, niekas juk nedraudė sugyventiniui dovanoti pinigų kam jis nori. Sumai iki 5000 lt užtenka žodinės dovanojimo sutarties.
Jei suma ir buvo didesnė, norint nuginčyti sandorį, gali būti sunku įrodyti, kad butent jai sugyventinis padovanojo tuos pinigus.
52. del paveldejimo
2014-09-21 23:23
Sveiki mano mama turi nama, brolis mires bet yra jo zmona ir dukra.ka ir kokiomis dalimis paveldesiu as ir jo dukra ar zmona?
53. ..
2014-09-21 23:29
Jei nėra Jūsų tėvo ir testamento, paveldėsite lygiomis dalimis (per pusę) su mirusio brolio dukra.
54. ..
2014-09-21 23:34
Sakydamas tėvo, turėjau omeny mamos vyro. Jei mama turi sutuoktinį, tuomet būtų dalinama kitaip.
55. del paveldejimo
2014-09-29 23:27
O jeigu mociute parasys mamai testamenta tada brolio dukra negales jo uzprotestuoti
?Iš anksto dėkoju.
56. ..
2014-09-29 23:52
Tai parašykite normaliai visą situaciją. Apie močiutę nieko neminėjote.. Nebeaišku ką čia ruošiatės laidoti ir kokie yra galimi paveldėtojai :)
57. del paveldejimo
2014-09-30 00:09
susipainiojau, mano mama jei parasytu testamenta ar brolio dukra galetu uzgincyti ar ne? :)
58. ..
2014-09-30 09:13
Bandyti galėtų, bet kažin ar pavyktų, jei testamentas būtų perrašytas pas notarą.
59. inga
2014-10-07 16:02
Laba diena,
Mama tuokiasi dar karta, ji turi 4 dukras, nama ir žemės, o naujasis sutuoktinis neturi jokio turto tik 2 sūnus (viską išsipardavė iki santuokos ir pinigus padalijo savo sūnums). Mamai mirus sutuoktinis ar jo vaikai turės kokių teisių į mamos turtą ar ne?
Pirmiausia pradėti reiktų nuo to, jog ir sudarius santuoką iki santuokos įgytas ar turėtas turtas bus mamos asmeinė nuosavybė. Todėl mama turi teisę sudaryti testamentą ir palikti savo turtą kam tik nori (nekalbu apei atvejus, kai yra privalomoji palikimo dalis, ar turtas po santuokos buvo žymiai pagerintas abiejų sutuoktinių lėšomis ir pan.). Jeigu testamento mama nebus sudariusi, sutuoktinis paveldės (šiuo atveju) 1/5 palikimo dalį, nes be jo paveldi 4 dukros. O vyro sūnųs tėvo dalį (1/5) galėtų paveldėti tik tada, jeigu vyras mirtų per 3 mėn. terminą nuo mamos paikimo atsiradimo (paveldėjimo teisės transmisija).
61. ..
2014-10-07 16:17
Jo vaikai neturės teisių. Mamos sutuoktinis paveldėtų lygiomis dalimis su minėtomis 4 dukromis, t.y. visi gautų po 1/5 mamos turto. Nebent testamentu būtų padalinta kitaip.
62. ..
2014-10-07 16:28
Taip, pasitaisau, toplaw teisus dėl transmisijos.
Buitiškai kalbant, jo vaikai galėtų gauti jo dalį (1/5 pasidalintų jo 2 vaikai), jei jis per 3 mėn. po žmonos mirties nespėtų nueiti pas notarą ir mirtų nesusitvarkęs paveldėjimo.
63. Maryte123
2015-02-20 15:37
Sveiki,tokia situacija mirus mano tetei netikram bet jis augino mus 20metu,poto yra 2jo vaikai,mama tapati visu musu 4...mano mama issikyrus bet gyveno dar kartu ir po issiskyrimo,testamento nera palikta,kaip vyktu turto dalybos....mokesciai mokami mano vardu bute registruota as ir mano dukte...ar galima issimt mirties liudijima pakartotinai,nes mums jo neduoda sunus bendras
64. as
2015-02-22 19:10
Normaliai isdestykite savo situacija, nes neimanoma nieko suprasti.
Jeigu tevas yra kaip sakote netikras, t.y. jusu neisivaikino, jus nieko nepaveldesite. Paveldes tikri jo vaikai.
65. Net 63. Maryte123
2015-02-22 19:47
Taip, jeigu nebuvo testamento Jums nieko nelieka, tik tikriems jo vaikams.
66. papugele
2015-04-29 14:56
sveiki, mire tetis, esam 4 vaikai, visi atsisakome palikimo ir norim palikti mamai, jei vienas turi skolu, ar tai nesutrukdis palikimui perrasyti mamai?
67. .
2015-04-29 16:59
Nesutrukdys
68. papugele
2015-04-29 17:39
o per teismus kreditoriai negali uzpriestarauti, kad atsisako palikimo?
69. Net 68. papugele
2015-04-30 09:32
Tai Jūsų teisė, o ne pareiga priimti palikimą.Kreditoriai gali reikalauti tik iš esamo Jūsų turto.
70. maze
2015-05-03 20:55
Laba,
Turiu klausima: mama nesusituokusi pragyveno 15m. Per ta laika sugyventinis paveldejo savo tevu namus. Jie kartu juos susitvarke. Sugyventiniui mirus, yra jo 2 dukros is buvusios santuokos. Ar mama gali tiketis kokios nors dalies ar kompensacijos. Testamento nera...
71. ups
2015-05-04 09:04
mamai nepriklauso, nebent turi irodymus, kad ji finansiskai prisidejo prie turto pagerinimo
72. Sioma
2015-08-19 09:36
Laba diena, mano vyras mire. Mes bendru vaiku neturejome, bet yra 2 vaikai is kitos jo santuokos, kurie yra pilnameciai. Santuokos metu as isigijau automobili , kuris yra mano vardu pirktas. Dabar vaikai jo kreipesi i anstolius del turto paveldejimo. Ar jie turi galimybe sita masina atimti is manes?
73. Edvin 51. .
2015-11-12 19:54
Norejau paklausti jeigu yra tetis mires o turtas yra jo mamos mano mociutes kam turtas priklauso tetciui. Ar vaikams????
74. lolita
2015-11-27 13:23
noriu paklausti vyro mama dovanojo jam nama as jo zmona 11 metu bet tik dabar prisiregistravau jei atsitiktu beda as paveldeciau dali namo,vyras is pirmos santuokos turi suauguse dukra
75. ups
2015-11-27 15:17
dovanotas turtas yra asmenine nuosavybe, jums nepriklauso, nebent butu nurodyta, kad jis perduodamas bendrojon nuosavyben
76. Sugyventine
2016-06-14 12:46
Sveiki, sugyventinis eme busto paskola savo vardu, paskola moka jis, taciau as prisidejau finansiskai tiek prie pradinio inaso, tiek didzuaja dalimi prie pirkto buto irengimo, baldu isigijimo. Mano tevas atliko busto apdaila. Veliau mums gime nesantuokinis vaikas. Kokios mano teises sugyventiniui mirus? Kas paveldetu ir kokiom dalim turta, prie kurio isigijimo daugiau ar maziau prisidejau ir as, kad ir neoficialiai? Vedame bendra uki, auginame bendra vaika, as taip pat dalinuosi pragyvenimo islaidas.
77. Sugyventine
2016-06-14 12:49
Papildau 76. Klausima: kitu vaiku sugyventinis neturi, tikmusu bendra vaika
78. Nojus
2016-08-01 23:59
Sveiki,
gerbiamieji Teisininkai
Yra situacija. Močiutė gyvena su sugyventiniu 20 metų (nesusituokę) bute. Puse buto dalies priklauso močiutei, o kita sugyventiniui. Sugyventinis tapo dalinai neįgalus (50 proc.), jo slauga paskirta tai pačiai močiutei (kartu padeda slaugyti ir jos anūkas, ir anūko mama, t.y. močiutės dukra). Prieš sugyventiniui tampant neįgaliu buvo sudarytas jo oficialus testamentas. Jame nurodyta, jog po jo mirties visas jo turtas atitenka jo sugyventinei (tai pačiai močiutei). Močiutė taip pat sudarė savo oficialų testamentą, jame nurodyta, jog po jos mirties visas jos turimas turtas pereitų, jos anūkui, t.y. jos dukros vaikui. Noriu pažymėti ir tai, kad močiutės sugyventinis turi vaikų ir anūkų iš praeitos santuokos, tačiau jie savo tėvo nelanko ir juo visai nesirūpina, jie nepasiturintys, taip pat dažnai piktnaudžiauja alkoholiu.
Kilo klausimai:
Ar po sugyventinio mirties, nepaisant jo testamento turinio, kažkokia turto dalis vistiek liks aukščiausios eilės įpėdinimas (jo vaikams)? Ir ar sugyventinio vaikai gali ginčyti testamentą?
Jei nutiktų taip, kad pirmiau mirtų močiutė, o ne sugyventinis. Suprantama, kad pagal močiutės palikimą, jos turto dalis pereitų jos anūkui. O kaip sugyventinio turto dalis, ar tuomet sugyventinio testamentas netektų galios, o gal jis galiotų toliau ir po sugyventinio mirties jo turto dalis pereitų tiesiogiai močiutės anūkui?
79. ..
2016-08-02 12:40
Mirus sugyventiniui jo turtas atitektų pagal testamentą minėtai močiutei. Jo giminės ginčyti testamentą gali. Taip pat, jei jo giminaičiams būtų reikalingas išlaikymas, galėtų reikalauti palikimo dalies, nepaisant to, kad viskas turtas paliktas testamentu močiutei.
Jei pirma mirtų močiutė, jos turtas testamentu pereitų anūkui. Po sugyventinio mirties, jei nebebūtų gyvos močiutės, jo turtas pereitų jo giminėms - anūkas negautų jo dalies.
80. Ilona
2017-03-02 12:34
Sveiki, man vyras turėjo pirmoje santuokoje vaiką, išlaikė jį alimentais, bendravimo nebuvo. Dabar pas jį antra santuoka su manimi, turime vaikų, santuokoje įsigijome būstą su banko paskola, abu esame savininkai, abu mokame paskolą pagal sutartį. Iškilo klausimas, ar mums abiems mirus, ir jei nebūtų testameno, ar tik mūsų bendri vaikai paveldi, ar ir iš pirmos santuokos?
81. as
2017-03-02 14:56
Paveldi visi vaikai, nepriklausomai nuo santuokų skaičiaus.
82. Ilona 81. as
2017-03-02 15:50
tai tik testamentas apsaugotų?
83. as
2017-03-02 20:27
Testamentas is principo apsaugo, taciau ir testamenta galima gincyti ir pretenduoti i privalomaja paveldima dali. Arba nuo paveldejimo labai apsaugo jokio turto neturejimas :)
84. susidomejusi
2018-01-15 12:57
Laba diena,nutiko tokia situacija,bandysiu paaiskinti :myre seneliai,testamento neparase,turtas visiems vaikams (9) po lygiai.visu bendru sutarimu-turta perleidzia vienai seserei.Myre brolis kuris taip pat jau buvo savo dali perrases seserei.Jis turejo sugyventine ir sunu.Sugiventini uzgincijo turta,atstovauja sunui (to mirusio brolio).Ar yra jai galimybe gauti puse turto,jei to vaiko tevas savo turta perleido sesei ?
Kokiu būdu buvo "perrašyta" turto dalis? Dovanojimo sutartimi ar testamentas sudarytas? Jeigu pagal dovanojimo sutartį ir turtas jau buvo realiai perduotas seseriai, sutartį užginčyti galimybių nėra daug, bet priklauso nuo aplinkybių. Jeigu turtas paliktas testamentu, tuomet vaikas gali pretenduoti į privalomą palikimo dalį, kuri yra lygi pusei to, ką turėjo gauti pagal įstatymą paveldėdamas sūnus, bet čia irgi reikia žinoti daugiau informacijos. Jeigu reikalinga detalesnė konsultacija, rašykite el. paštu, paspausdama ant vardo.
86. Saule
2018-07-31 11:17
Sveiki. Mirus vyro tevui liko namas ir zeme. Yra zmona ir du suage vaikai. Vienas is vaiku nori zemes sklypa perleisti kitam vaikui t.y savo broliui. Ar imanoma pretenduoti i nama o zeme dovanoti broliui. Dabartine situacija tokia kad mama reikalauja atsisakyti nuosavybes i paveldejima kad visos zemes nuosavybe galetu susitvarkyti vienas is vaiku. O tada vel is naujo pretenduoti i palikima gales kitas is vaiku.. bet ar bus reikalinga daryti DNR tyrima jog irodyti jis is tikro yra mirusio tevo vaikas. Be to mirusio tevo vaikai turi savo mazameciu vaiku. Ar tiesa kad mazameciai vaikai taip pat automatiskai pretenduoja i palikima? Ar ne?
87. teise
2018-08-03 09:40
Susitvarkykite pirmiausia palikimą, o paskui dovanoti turtą galima bet kam. Jei atsisakysite - nieko ir negausite, tik dalį turto paveldėti negalima (t.y. imti namą ar jo dalį, bet neimti žemės ir panašiai). Atsisakyti ir paskui vėl "iš naujo" pretenduoti taip pat negalima. Arba pateikiate prašymą notarui arba ne, kas čia per žaidimai :)
Ir prie ko DNR tyrimai? Su kuo tą tyrimą ir kam jį daryti, jei sakote, kad paveldėtojas yra vaikas? Jei teisėtas vaikas, tai tėvas nurodytas gimimo liudijime. Jei ne, tai po mirties iš ko imsite DNR tyrimui mėginį? Ir jei tėvystė iki mirties nebuvo nustatyta, tai paveldėti negali, pirmiau tėvystę reikia nustatyti.
Anūkai paveldi, jei mirę paveldėtojo vaikai. Nepriklausomai nuo to, ar jie mažamečiai, ar nepilnamečiai, ar pilnamečiai, jiems tiesiog pereina paveldėjimo teisė.
88. Susidomejusi
2019-07-08 11:35
Sveiki,
esant tokiai situacijai, ka gali gauti sugyventinis: sugyventiniai gyveno virs 30 m, turi bendru vaiku, vienas is sugyventiniu, kurio vardu yra registruots turtas numire ir nepaliko testamento, taigi paveldejimas bus pagal įstatymą ir paveldės vaikai. Sugyventinis turi kreiptis į teisma ir įrodinėti, kad jis dasidėjo prie to turto,tačiau kokie tai galėtų būti įrodymai, jei pvz niekur dokumentaliai tai nesimato, tik pasakymas, kad gyveno kartu, tai patvirtintų liudininkai, bet daugiau jokių įrodymų nėra. Turtą prižiūrėjo pvz mokėjo komunalinius mokescius. remontavo paveldėtojai pagal istatyma, tai jeigi jie sakytu, kad tas sugyventinis niekuo nedasidejo, tai jam yra sansu paveldeti kaip sutuoktiniui?
89. Neringa
2021-11-07 13:53
Jei paveldejima turi pagal eile priimti nepilnametis vaikas .jei nesikreipsi per 3 menesius ar notaras ieskos ?
90. Alda
2021-11-07 15:43
Notaras tikrai neieškos,bet nepilnamečio vaiko mama turi imtis žingsnių.Pirmiausia-gauti teismo leidimą palikimui priimti.
91. Vivi
2021-12-11 20:37
O jeigu tarkim vyras yra susituokes su antra zmona bet gyvena abu jo bute igytame iki santuokos su kita moterimi, su kuria issiskyre ir ji parase atsisakyma nuo buto (busto paskola) yra du vaikai is pirmos santuokos ir ivaikintas dabartines sutuoktines vaikas. Po vyro mirties busto paskola anuliuojasi nes mokamas draudimas. Kas tokiu atveju paveldi turta?
92. vplegal.lt 91. Vivi
2021-12-12 18:59
Situacija reikalauja papildomo paaiškinimo:
Jei ištuokos su pirmąja žmona metu, buto "atsisakymas" buvo įteisintas teismo sprendimu, tai butą lygiomis dalimis paveldės 3 vaikai ir dabartinė žmona.
Tačiau yra galimybė žmonai pasididinti savo dalį - teisme įrodant, kad 1/2 santuokos metu išmokėta buto dalis priklauso jai.
93. Neringa
2022-01-16 08:29
Noreciau suzinot, ar sutuoktiniui po zmonos mirties priklauso ka zmona is savo tevu paveldejo, ar tik vaikai ta paveldeja? Ir kaip su piniginemis lesomis tai jos asmenine ar ir vyrui priklauso?
94. vplegal.lt 93. Neringa
2022-01-17 07:34
Labas rytas,
Po mirties paveldimas visas turtas, nepriklausomai nuo jo kilmės.
Piniginės lėšos taip pat priskirtinos prie paveldimo turto.
95. K.K
2022-02-28 13:52
Sveiki ,
Nerandu atsakymo i klausima , igytas turtas su sugyventiniu (nesusituoke ) su paskola , jis turi 2 vaikus suaugusius is kitos santuokos,gyvena tskirai . Turtas ir paskol mano vardu pragyventa pora metu , klausimas ar jo vaikams kazkas priklauso , taip jis prisidejo prie visoko sito. Jis turi nekilnojamo turto savo , tastemento nera. Klausimas kaip tureciau elgtis pagal istatymus.
Aciu
96. vpplegal.lt 95. K.K
2022-03-01 07:40
Jei mirusiojo vaikai nesikreips su reikalavimu į jūsų turtą - nieko daryti nereikia.
Bet kuriuo atveju jiems reikės įrodyti teiginius, kad tai yra bendromis lėšomis įgytas turtas.
97. vpplegal.lt
2022-03-03 11:35
Aciu uz atsakyma, vpplegal.lt, labai atsiprasau gal neteisinai paklausiau , jie noretu dalies turto ir mes tai bandom isspresti taikiuoju budu kaip turetu buti padalintas jo turintis turtas (jo dalis )
Aciu
98. k.k 96. vpplegal.lt
2022-03-03 11:38
Aciu uz atsakyma, vpplegal.lt, labai atsiprasau gal neteisinai paklausiau , jie noretu dalies turto ir mes tai bandom isspresti taikiuoju budu kaip turetu buti padalintas jo turintis turtas (jo dalis )
Aciu
99. vplegal.lt
2022-03-03 19:32
Labai svarbi jūsų pozicija,
Kadangi atsakymui reikalinga asmeninė informacija, nenorėdamas pakenkti jums, plačiau viešai nekomentuosiu.
Iš kurio miesto esate?
Siūlyčiau susitarti dėl konsultacijos laiko, kurios metu atsakyčiau į jūsų klausimus.
Dėl konsultacijos laiko kreipkitės telefonu +37061111899
Labai svarbi jūsų pozicija,
Kadangi atsakymui reikalinga asmeninė informacija, nenorėdamas pakenkti jums, plačiau viešai nekomentuosiu.
Iš kurio miesto esate?
Siūlyčiau susitarti dėl konsultacijos laiko, kurios metu atsakyčiau į jūsų klausimus.
Dėl konsultacijos laiko kreipkitės telefonu +37061111899
101. victoria1007
2024-06-12 05:50
Jei kyla problemų dėl jūsų santuokos apsilankymo ([email protected]) ir aš jus užtikrinu, kad jūsų namuose viskas pasisuks į gerąją pusę, džiaugiuosi šiandien galėdamas pasidalinti savo liudijimu apie patirtį, kurią turiu su kunigu Adu.
Jūsų komentaras/atsakymas
DĖMESIO: Norėdami rašyti žinutę, prisijunkite prie sistemos. Užsiregistruoti galite nemokamai čia.
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį ir svetainės funkcionalumą, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Prašome pasirinkti, kokius slapukus sutinkate priimti. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.