Pradžia Savaitės apžvalga Teisės aktai Teismų praktika Mano
Prisijungimas
Šiandien portale
Kas ką veikia
Teisės aktai
Teismų praktika
Susipažinkite
 

DISKUSIJOS

Pradžia > Visos diskusijos (LT) > Civilinė teisė > Daugiabucio bendrijos pirmi...


    


Rege 2013-02-20 00:10
Gal kas galėtų pasakyti, kaip turėtų būti padalinamas gyventojams daugiabučio bendrijos pirmininko atlyginimas. Ar visi turėtų išsidalinti mokėti po lygią sumą, ar nuo buto ploto proporcingai. Ar turi mokėti bendrijos pirmininkui atlyginimą tie butu savininkai, kurie nestojo į bendriją? Ar yra koks įstatymas, kur tas parašyta? Ačiū.

1. OHH 2013-02-20 07:40
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=423473&p_query=&p_tr2=2

10 straipsnis. Visuotinio susirinkimo kompetencija
8) tvirtina įmokų, skirtų bendrijos administravimo, bendrojo naudojimo objektų nuolatinės techninės priežiūros (eksploatavimo) ar kitoms išlaidoms apmokėti, tarifus; įmokas arba jų apskaičiavimo tvarką

2. teisininkas 2013-02-20 08:58
turėtų priklausyti nuo ploto. Kas nepriklauso bendrijai, pirmininko išlaikyti neprivalo.

3. Naujas 2013-02-20 09:43
vasarą įsigaliojus bendrijų įstatymui, išlaikyti pirmininką turi ir neesantys nariais

4. nesvarbu 3. Naujas 2013-02-20 11:37
kuriuo straipsniu remiantis?

5. Lex 2013-02-21 10:20
Remčiausi Įstatymo 21 straipsnio nuostatomis. Jeigu sistemiškai analizuosime šį straipsnį, rasime, kad bendrijos narių ir ne narių pareigos yra analogiškos. Narių teisių apimtis yra platesnė, tačiau tik neturtinėmis teisėmis.

3. Butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkai privalo:

1) tausoti, tinkamai naudoti ir prižiūrėti bendrojo naudojimo objektus;

2) teisės aktų ir bendrijos organų nustatyta tvarka apmokėti bendrojo naudojimo objektų išlaikymo ir naudojimosi jais išlaidas, mokėti mokesčius, rinkliavas ir kitas įmokas į kaupiamuosius bendrijos fondus;

3) vykdyti bendrijos organų, butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų susirinkimų sprendimus dėl bendrojo naudojimo objektų valdymo, naudojimo, priežiūros ir atnaujinimo;
Beje ir neanalizuojant teisės normų, manau yra teisinga, kad atlyginimą asmeniui, kuris rūpinasi bendro naudojimo objektais, privalo mokėti visi butų savininkai, o ne tik Bendrijos nariai.


6. Net 2013-02-21 11:18
Palaikau Lex koment.,jau buvo ne kartą diskutuota apie bendrijas,tai pat apie daugiabučių bendrijas.Nepriklausomai ar esi bendrijos nariu,ar ne turi mokėti visus su bendro naudojimo paslaugomis surištus mokesčius,tame tarpe ir už administracijos paslaugas.Tai būtų labai lengva vengti mokesčių,išstojai iš bendrijos ir nemoki už nieką,tik už savo butą,bet ,kai per stogą pradeda vanduo lašėti,bėgi skūstis bendrijos pirmininkui.

7. Rege 2013-02-21 18:33
Ačiū pasisakiusiems.

Taip, atrodytų teisinga, kad už rūpinimąsi bendra nuosavybe turėtų mokėti visi bendrasavininkai. Tačiau kuo motyvuoti tiems, kurie šiaušiasi prieš. Kaip kontrargumentuoti kai sakoma, kad atlyginimas yra darbo teisės sritis, pirmininkas yra darbuotojas, kuriam darbdavys, t.y. bendrija moka atlyginimą, bendrija susideda iš narių, ne iš visų savininkų. Tai kokiu pagrindu tas ne narys mokės atlygimimą, jis ne darbdavys... Be to, tie savininkai, kurie ne nariai moka administravimo mokestį pagal plotą ir administruojančiai įmonei.

8. nesvarbu 2013-02-21 21:33
Kas rūpinasi bendra nuosavybe - administratorius ar bendrija?

9. Net 2013-02-21 22:18
CK 4.82 str.3 d.Butų ir kitų patalpų savininkai privalo proporcingai savo daliai apmokėti išlaidas namui(statiniui)išlaikyti ir išsaugoti,įstatymuose nustatyta tvarka mokėti mokesčius,rinkliavas ir kitas įmokas.

10. Rege 2013-02-22 00:41
Kai kuriuos darbus daro administratorius (išrašo sąskaitas, šilumos punktą prižiūri), kai kuriuos pirmininkas. Kvaila situacija, o žmonės ir nenori dviems mokėti.

Kaip neteisininkui labai sudėtinga suprasti, kas tuose įstatymuose rašoma. Tai kas tas atlyginimas bendrijos pirmininkui pagal įstatymą - išlaidos namui išlaikyti, mokestis ar rinkliava ar kita įmoka? Ir kaip gali atlyginimą mokėti kažkas, kas yra ne darbdavys?

11. nesvarbu 10. Rege 2013-02-22 11:24
Tai kas tas atlyginimas bendrijos pirmininkui pagal įstatymą - išlaidos namui išlaikyti, mokestis ar rinkliava ar kita įmoka?

nežinant darbų pasiskirstymo tarp bendrijos ir administratoriaus, pasakyti neįmanoma

Ir kaip gali atlyginimą mokėti kažkas, kas yra ne darbdavys?

galima, tik čia ne tas tikrasis atlyginimas teisiškai

12. Net 2013-02-22 11:26
Pateikiu ,kaip pavyzdį,atsakymą į Jūsų klausimą;
Daugiabučiame name yra įsteigta daugiabučio namo savininkų bendrija, kuri priėmė nutarimą paskirti privačią administravimo įmonę bendrijos administratoriumi, taip pat priėmė nutarimą, nustatantį darbo užmokestį bendrijos pirmininkui bei nutarimą dėl „pradinės įmokos“ (kuri butų skirta,kaip teigiama, šiukšlių konteinerių įrengimui). Ar privalo daugiabučio namo buto savininkas, nesantis daugiabučio namo savininkų bendrijos nariu, vykdyti visus aukščiau nurodytus bendrijos sprendimus? Ar privaloma daugiabučio namo buto savininkui mokėti atlyginimą bendrijos pirmininkui, tuo pačiu mokant dar ir administravimo mokestį administruojančiai įmonei bei mokėti „pradinę įmoką“ jei tarp visų eksploatavimo, administravimo ir pan. mokesčių ir rinkliavų yra kas mėnesį mokama kaupiamoji įmoka?
Atsakymas:
Visų pirma, atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad pagal Civilinio kodekso (toliau – CK) 4.84 straipsnį butų savininkai bendrąją dalinę nuosavybę gali valdyti steigdami bendriją, sudarydami jungtinės veiklos sutartį arba, jeigu daugiabučio namo savininkai neįsteigia bendrijos ar nesudaro jungtinės veiklos sutarties, taip pat jeigu bendrija likviduota arba nutraukta jungtinės veiklos sutartis, skiriamas bendrojo naudojimo objektų administratorius. Bendroji dalinė nuosavybė gali būti valdoma tik vienu iš paminėtų trijų būdų. Negali būti įsteigta gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija ir tuo pačiu metu paskirtas administratorius. Kita vertus, gali būti sudaromos sutartys su gyvenamųjų namų priežiūros ir administravimo paslaugas teikiančiomis įmonėmis (Daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymo 20 straipsnio 3 punktas),straipsnio 3 punktas), tad ne visiškai aišku, ar Jūsų klausime kalbama apie pastarosios sutarties sudarymą, ar apie administratoriaus skyrimą CK 4.84 straipsnio 1 dalyje nurodytu atveju (pažymime, kad pagal CK 4.83 straipsnio 5 dalį administravimas pasibaigia įregistravus gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos įstatus arba sudarius jungtinės veiklos sutartį). Butų ir kitų patalpų savininkų teisės ir pareigos naudojantis bendrąja daline nuosavybe yra įtvirtintos CK 4. 83 straipsnyje. Šio straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad “buto ir kitų patalpų savininkas (naudotojas) neprivalo apmokėti išlaidų, dėl kurių jis nėra davęs sutikimo ir kurios nesusijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais privalomaisiais statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimais arba dėl kurių nėra priimta administratoriaus ar butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo sprendimo šio kodekso 4.84 ir 4.85 straipsniuose nustatyta tvarka”. Taigi, jeigu dėl tam tikrų išlaidų yra priimtas administratoriaus arba butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo sprendimas šio kodekso 4.84 ir 4.85 straipsniuose nustatyta tvarka, tai butų ir kitų patalpų savininkas (naudotojas) privalo šias išlaidas apmokėti, nors ir nėra davęs tam sutikimo. CK 4.85 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad sprendimai turi būti priimami balsų dauguma, jeigu bendrijos įstatuose nenustatyta kitaip. Daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymo 20 straipsnio 4 punkte įtvirtinta, kad bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo (remonto ar rekonstrukcijos) ar modernizavimo metinį bei ilgalaikį planą, lėšų įstatymuose ir kituose teisės aktuose nurodytiems privalomiems statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimams įgyvendinti kaupimo tvarką nustato bendrijos narių susirinkimas. Pagal minėto įstatymo 21 straipsnio 5 dalį bendrijos narių susirinkimo nutarimai dėl lėšų, susijusių su bendrojo naudojimo objektų priežiūros ir naudojimo privalomųjų reikalavimų įgyvendinimu, kaupimo ar skolinimosi yra teisėti, jei už juos balsuoja daugiau kaip pusė bendrijos narių. Taigi, jeigu bendrijos narių susirinkimo sprendimas buvo priimtas reikiamu balsų skaičiumi dėl Jūsų minimos pradinės įmokos šiukšlių konteineriui įrengti ir dėl kaupiamosios įmokos dydžio (kuri, matyt, renkama įstatymuose ir kituose teisės aktuose nurodytiems privalomiems statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimams įgyvendinti), tai šie sprendimai yra privalomi ir Jums, nors Jūs ir nesate bendrijos nariu.

13. Net 2013-02-22 11:39
Kaip aš suprantu,tai dėl daugiabučio gyventojų,kurie nėra bendrijos nariai,turi būti papildomai sudaryta jungtinės veiklos sutartis.

14. saulene 2014-01-21 14:34
sveiki, gal kas galite pasakyti ar daugiabuciu bendrijos privalo tureti elektrikus, santechnikus, arba sutartis su konkreciomis imonemis, ivykus elektros gedimui, ar sant.avarijai, nes musu bendrijos pirmininke sake neprivalo bendrijos pasirasyti sutarciu, ji yra atsakinga uz viska ir kiekviena gedima tvarkomes patys. P.S bute dingo elektra ir uzsidege laidai, lesto paskambinus i dispecerine pasake ,kad namas neturi su jais sutarties ir jie neatvyks paziureti kas nutiko ir pataisyti, pirmininke savo ruoztu liepe ieskotis elektriku paciai...aciu Dievui atsirado geras zmogus kuris viska sutaise, bet kiek yra senu, neigaliu zmoniu kuriems jokios informacijos nesuteikia nei pirmininke, nei tie patys lesto...

15. nesvarbu 14. saulene 2014-01-21 15:57
Turėti neprivalo.

16. Net 2014-01-21 16:33
Nėra būtina bendrijai turėti savo elektriko,santechniko,bet,kaip buhalterę,taip ir elektrika ir santechniką gali priimti dirbti bendrijoje.Tai priklauso nuo bendrijos narių noro.

17. saulene 2014-01-21 16:39
bet tai kur kreiptis, kai skambini i visas imones ir visi atsako neturit su mumis sutarties, net ir lesto, juk ne juokas kai laidai uzsidega

18. JK 15. nesvarbu 2014-01-21 18:26
Na kaip neprivalo... Privalo rūpintis bendrojo naudojimo objektų priežiūra, jų išsaugojimu, išlaikymu, atlikti eksploataciją.
Jei pirmininkas pats neturi atitinkamų atestatų, samdo arba darbuotoją arba sudaro sutartį su tuo, kas turi atestatą/pažymėjimą/darbuotojų. Kažkas tai ūkiu turi rūpintis, o kai kuriems specifiniams priežiūros darbams yra reikalingas dokumentas, patvirtinantis asmens teisę tokius darbus atlikti..

19. Vika 2015-03-09 14:44
Sveiki. Ar darant kapitalinį buto remontą ir keičiant projektą reikalingas visų daugiabučio namo bendrijos narių sutikimas. Ar užtenka pirmininko parašo?

20. JK 19. Vika 2015-03-09 17:48
Žiūrint, kas bus daroma.
Jei bus atliekami darbai, susiję su bendrojo naudojimo objektų pertvarkymu, reikės daugumos bendrijos narių sutikimo (pirmininko neužteks).
Jei bus atliekami darbai, kurių metu bus pertvarkomos pastato laikančiosios konstrukcijos, reikės ir daugiau dokumentų.

21. JK 2015-03-09 17:55
Kartu klausimas kolegoms į temos temą:
kaip manote, ar gali būti nustatytas bendrijoje (bendrijoje 19 narių) toks mokesčių (bendrijos pirmininko atlyginimas) mokėjimo mechanizmas, kai atlyginimas pirmininkui yra mokamas ne proporcingai nuo buto ploto, o nuo turimo turtinio vieneto?

Bendrijoje 20 turtinių vienetų, tokiam paskirstymui pritarė visi 19 narių.
Likęs turtinis vienetas - 5 kv. m. kitos paskirties patalpos ir mokėti bendrai kartu su kitais (kito mažiausio turtinio vieneto dydis - ~60 kv m.) - kažkaip neproporcinga, šis bendraturtis visiškai nelinkęs vykdyti tokio sprendimo.

1. Kaip manote, ar galimas toks mokesčių bendrijoje (pirmininko atlyginimo) paskirstymas tarp bendraturčių?
2. Ar mokesčio rūšis ką nors keičia (t.y. pvz. jei tai būtų nustatyta visiems mokesčiams, ne tik vienam)?
3. Ar ką nors keistų, jei asmuo būtų bendrijos narys?

Koks tuomet situacijos sprendimas?
20-am bendraturčiui paskirstoma pagal jo plotą proporcingai, likusi suma dalinama po lygiai visiems?

Čia reali situacija, buvusi teisme, bet byloje buvo sudaryta taikos sutartis, todėl iki sprendimo nepriėjome, praktikos panašiu klausimu rasti nepavyko, įdomi jūsų nuomonė.

22. afera 2015-03-09 18:15
LR CK 4.82 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad butų ir kitų patalpų savininkai privalo proporcingai savo daliai apmokėti išlaidas namui išlaikyti ir išsaugoti, mokėti mokesčius, rinkliavas ir kitas įmokas. Atsižvelgiant į tai, bendrija (administratorius) proporcingai bendrosios nuosavybės daliai (patalpų naudingajam plotui) apskaičiuoja butų ar kitų patalpų savininkų mėnesinį mokestį už bendrosios nuosavybės administravimą. Įstatymai nenumato kitos galimybes kaip tik skaiciuoti administravimo islaidas proporcingai buto plotui. Ši norma yra imperatyvi, vadinasi, bendraturčių sprendimas mokesčius skirstyti visiems butams po lygiai ar po lygiai, o vienam mažiau, yra neteisėtas ir naikintinas, kaip prieštaraujantis imperatyvioms įstatymo normoms.

Klausimu, kad administravimo mokestis būtų skaičiuojamas ne nuo savininkų turimo ploto, bet išlaidas padalijus po lygiai butams Lietuvos Respublikos Vyriausybė jau yra pateikusi nuomonę dėl Civilinio kodekso 4.82 str. pakeitimo įstatymo projekto: Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 2 d. nutarimo Nr. 307 „Dėl Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.82 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-2750“ (Žin., 2008, Nr. 42-1553). Lietuvos Respublikos Vyriausybė nurodė, kad CK 4.76 straipsnyje įtvirtintas pagrindinis bendrosios dalinės nuosavybės naudojimo ir jos išlaikymo principas – proporcingumas, pagal kurį kiekvienas iš bendraturčių proporcingai savo daliai turi teisę į bendro daikto (turto) duodamas pajamas, atsako tretiesiems asmenims pagal prievoles, susijusias su bendru daiktu (turtu), taip pat privalo apmokėti išlaidas jam išlaikyti ir išsaugoti, mokesčiams, rinkliavoms ir kitoms įmokoms. Daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios dalinės nuosavybės teisė turi specifinių bruožų, sąlygotų socialinių ir infrastruktūrinių aplinkybių, tačiau nuo bendrosios dalinės nuosavybės teisės teisinio reguliavimo principų negali būti nukrypstama. Dėl šios priežasties Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.82 straipsnio 3 dalis, nustatanti principines išlaidų namui ir kitiems bendrojo naudojimo objektams išlaikyti ir mokesčių paskirstymo nuostatas, kaip tik ir remiasi proporcingumo principu, pagal kurį buto savininkas prie bendro turto naudojimo ir priežiūros išlaidų privalo prisidėti proporcingai savo bendro turto daliai, kurią lemia jam nuosavybės teise priklausančio buto naudingasis plotas. Vadinasi, buto savininkas, turintis didesnio ploto butą, turi dengti daugiau išlaidų namui išlaikyti, nes jo dalis bendrojoje dalinėje nuosavybėje pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.82 straipsnio 5 dalį yra didesnė. Buto ar kitų patalpų savininko turimas naudingasis plotas yra objektyvus, kiekybinis kriterijus, be kita ko, patvirtintas viešais duomenimis. Kartu tikėtina, kad didesnio naudingojo ploto gyvenamosiomis patalpomis naudojasi ir daugiau asmenų. Tokiu teisiniu reguliavimu siekiama užtikrinti butų ir kitų patalpų savininkų pareigų ir teisių pusiausvyrą. Taikant kitokį teisinį reguliavimą, pvz., iš kiekvieno buto (patalpos) reikalaujant mokėti po lygiai, būtų neatsižvelgiama į bendraturčio dalį bendrojoje dalinėje nuosavybėje.

Taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybė pažymėjo, kad Įstatymo projektas neatitiktų Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.76 straipsnio ir 4.83 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatų, numatančių, kad buto ir kitų patalpų savininkas (naudotojas) turi teisę reikalauti iš kitų buto ir kitų patalpų savininkų atlyginti išlaidas, proporcingas šių savininkų bendrosios dalinės nuosavybės daliai. Taigi ir šiuo atveju taikomas išlaidų atlyginimo proporcingai savininkų bendrosios nuosavybės daliai principas. Reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad bendrojoje dalinėje nuosavybėje proporcingumo principas taikomas ne tik išlaidų paskirstymui, bet ir iš bendrojo naudojimo objektų gaunamoms pajamoms. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.83 straipsnio 6 dalis nustato, kad butų ir kitų patalpų savininkai turi teisę į bendrojo naudojimo objektų duodamas pajamas proporcingai jų daliai bendrojoje dalinėje nuosavybėje. Pritarus Įstatymo projektui, nebūtų garantuota namų butų ir kitų patalpų savininkų teisė į teisingą atsiskaitymą.

Įstatymo projektui nepritarė Seimo Teisės departamentas, kritiškas pastabas išsakė Mykolo Romerio universiteto Teisės fakulteto Civilinės ir komercinės teisės katedra. Įstatymo projektui nepritarė ir jį svarstęs kaip pagrindinis LR Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Įstatymo projektas priimtas nebuvo.

23. JK 22. afera 2015-03-09 18:51
Bendraturčiai turi galimybę spręsti dėl bendrojo naudojimo objektų ir kitų klausimų balsų dauguma, nebent įstatyme nustatytas kitoks reikalavimas (CK 4.85 straipsnio 1 dalis).
Čia ir kalbame apie bendraturčių susitarimą bei vienbalsį bendro turto valdytojo - bendrijos - narių sprendimą vienu klausimu.
Kodėl bendra taisyklė įstatyme yra tokia - suprantam visi, o kas ir dėl kokių priežasčių nepritarė įstatymo pakeitimo projektui, man nėra įdomu, apie LRV ir komitetų nuomones žinau.

Beje, Seimui bus teikiamas įstatymo pakeitimas projektas, kuriuo bus naudingasis plotas keičiamas į bendrąįį (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/bcc4b810b68211e4bcec9ef1757ec710)

24. dainius 2015-04-29 16:32
Sveiki, norejau paklausti ar privalau as moketi pirmininkui atlyginima ir kitus mokescius uz vaika kuriam 5 metai ? Namo bendrija priemusi kad mokama nuo zmoniu skaiciaus o ne nuo kvadratu skaiciaus .

25. nesvarbu 24. dainius 2015-04-30 19:20
mokėkit, vis tiek neisit į teismą ginčytis.

26. aure 2015-08-24 20:18
Nusipirkau butą, šiame name yra bendrija. Aš nenoriu mokėti mokesčių bendrijoje, ar yra galimybė mokesčius mokėti ne bendrijos pirmininkui, o atskirai už kiek vieną paslaugą pvz.: už elektra ---> Lesto, už vandenį---> Vandens tinklai ir t.t ar galima pasidaryti sutartis atskirai?

27. as 2015-08-25 09:04
Ne.

28. na jau 27. as 2016-02-10 18:09
na na
Juk už skaitikliu sbute mokame už save tik, o per bendriją - tio už bendro naudojimo objektus, pvz - elektrą, sunaudotą laiptinėje

29. Darius 2016-03-08 16:08
Laba diena,
Noriu suzinoti, ar gali bendrijos pirmininkas ATSISAKYTI atlyginimo?
Aciu

30. as 2016-03-09 09:06
Atsisakyti atlyginimo už darbą negalima jokiame darbe. Privaloma mokėti minimalų atlyginimą - tačiau galite nurodyti, kad dirbate 1 val./mėn., tuomet atlyginimas bus simboliškas. Bet jei VDI pagaus dirbant ilgiau, tai jau bus nelegalus darbas arba neapmokėti viršvalandžiai.

31. nesvarbu 2016-03-09 15:24
Galima atsisakyti, jei darbas savanoriškas.

http://eteismai.lt/byla/241117598867039/I-276-437/2014

32. JK 31. nesvarbu 2016-03-09 17:27
Nesąmoningas, pats sau prieštaraujantis sprendimas.
Pačiame sprendime nurodo, kad Lietuvos Respublikos Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punktas, 14 straipsnio 3 dalis reglamentuoja, kad bendrijos vardu turi su jos pirmininku pasirašyti darbo sutartį, jos pakeitimus, nutraukimą, visuotinio susirinkimo įgaliotas asmuo - nustatė, kad darbo sutarties šiuo atveju nebuvo sudaryta, bet pažeidimo nėra - pirmininkas dirba savanorystės pagrindais...

33. Diana 2017-04-01 09:53
Sveiki,
1) pagal daugiabučių gyvenamųjų namų ir kt. paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymą Nr.I-798 , 9 str. 2 p. bendrijos valdymo organas yra valdyba ir (arba) bendrijos pirmininkas. Tokiu atveju, gali būti tik bendrijos valdybą? ar būtinas ir pirmininkas?
2) Ar galima tikslines rinkliavas (pirminikui atlyginimui ir kt. reikmėms) rinkti nuo buto (ne nuo kvadratinio metro), jei susirinkime bendrijos narių dauguma taip nusprendžia?

34. Virginijus 2017-04-03 16:11
Reikia žvelgti plačiau. Bendrijos yra steigiamos tikslu administruoti namo savininkų bendrąją dalinę nuosavybę. Todėl Bendrijos pirmininko atlyginimas yra sudėtinė namo bendrosios dalinės nuosavybės administravimo išlaidų dalis. Todėl vadovaujantis CK 4.84 str. 4 d., šios išlaidos apmokamos visų namo savininkų proporcingai jų daliai bendrojoje dalinėje nuosavybėje (liaudiškai tariant nuo turimo gyvenamojo (naudingojo) ploto.

35. JK 2017-04-03 17:15
1) Pirmininkas būtinas;
2) Manau, kad galima tik esant 100 % bendraturčių pritarimui.

37. Monikaaa 2021-12-16 16:08
Sveiki,

Turime namo pirmininką, kažkokių papildomų paslaugų lyg nesamdome nieko. bent nežinau. Naujasis pirmininkas čia pasiskelbė per susirinkimą, kad nori juo tapti, kaip visada susirinkime dalyvavo keli namo gyventojai ir patvirtino jo kandidatavimą.
Taip pat naujasis pirmininkas iškart sugalvojo pakelti mokestį savo atlyginimui. Anksčiau buvo nustatyta suma kiekvienam butui, kuri nesikoregavo. Dabar pareiškė, kad po 0,30 cnt už 1 kv kiekvienam butui. Man kirba klausimas, ar gali pirmininkas sugalvoti iš lempos skaičius, nesinaudojant jokia formule, savo atlyginimo pasikėlimui?? Kaip domėjausi kituose butuose bendrijose yra apskaičiuojama pagal kažką kur vos siekia 0,14 cnt už kvadratą! Tad tas 0,30 cnt man skamba labai daug.

Gal kas nors žinote kokių įstatymų ir galėtumėte pasidalinti informacija?

38. bendrija 37. Monikaaa 2021-12-17 17:12
10 straipsnis. Visuotinio susirinkimo kompetencija

1. Visuotinis susirinkimas:

1) keičia bendrijos įstatus

2) renka ir atšaukia bendrijos pirmininką (valdybos narius)

3) renka ir atšaukia revizijos komisijos narius arba revizorių ir tvirtina revizijos komisijos arba revizoriaus darbo tvarkos aprašą

4) priima sprendimus dėl bendrijos administravimo būdo ir bendrojo naudojimo objektų nuolatinės techninės priežiūros (eksploatavimo) ir naudojimo organizavimo

5) gali priimti sprendimą dėl bendrijos finansinio audito atlikimo

6) įgalioja vieną iš bendrijos narių bendrijos vardu pasirašyti darbo sutartį su bendrijos pirmininku, nustato bendrijos pirmininko darbo apmokėjimo sąlygas ir darbo užmokestį, jeigu bendrijos įstatuose nenustatyta kitaip

7) renka ir atšaukia ginčų nagrinėjimo komisijos narius arba ginčus nagrinėjantį asmenį, tvirtina ginčų nagrinėjimo komisijos ar ginčus nagrinėjančio asmens darbo tvarkos aprašą, jeigu ginčų nagrinėjimo komisija (ginčus nagrinėjantis asmuo) yra sudaroma (skiriamas)

8) tvirtina įmokų, skirtų bendrijos administravimo, bendrojo naudojimo objektų nuolatinės techninės priežiūros (eksploatavimo) ar kitoms išlaidoms apmokėti, tarifus įmokas arba jų apskaičiavimo tvarką kaupiamajam pastato ar jo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo fondui arba investiciniam naujų bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų sukūrimo fondui sudaryti ir nustato šių lėšų naudojimo tvarką

9) tvirtina metinę bendrijos pajamų ir išlaidų sąmatą

10) tvirtina bendrojo naudojimo objektų aprašą

11) priima sprendimus dėl lėšų bendrojo naudojimo objektams atnaujinti skolinimosi arba kitų kreditinių įsipareigojimų, išskyrus šio įstatymo 12 straipsnyje numatytus atvejus

12) tvirtina kitas įmokas, susijusias su bendrijos administravimu, bendrojo naudojimo objektų naudojimu ir priežiūra, jeigu bendrijos įstatuose nenustatyta kitaip

13) tvirtina metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir bendrijos veiklos metinę ataskaitą

14) priima sprendimus dėl bendrijos stojimo į asociacijas ar kitas visuomenines organizacijas ir išstojimo iš jų

15) priima sprendimus reorganizuoti arba likviduoti bendriją

16) renka ar atšaukia bendrijos likvidatorių

17) priima sprendimus dėl nuostolių, atsiradusių dėl bendrijos ūkinės veiklos, dengimo ir žalos atlyginimo.

2. Visuotinis susirinkimas gali priimti sprendimus ir kitais pagal bendrijos įstatus jo kompetencijai priskirtais klausimais.

Skaitykite Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymas
Šaltinis: (https://www.infolex.lt/ta/72428) 2021-12-17

Jūsų komentaras/atsakymas

DĖMESIO: Norėdami rašyti žinutę, prisijunkite prie sistemos. Užsiregistruoti galite nemokamai čia.