Pradžia Savaitės apžvalga Teisės aktai Teismų praktika Mano
Prisijungimas
Šiandien portale
Kas ką veikia
Teisės aktai
Teismų praktika
Susipažinkite
 

android ios ios
DISKUSIJOS

Pradžia > Visos diskusijos (LT) > Baudžiamoji teisė > Del pasisavinto turto atsie...


    


VPNex 2018-04-26 09:21
Laba diena,


Neseniai suzinojau, kad mano bendrijos pirmininkas vygdo veikla visuomeniniais pagrindais - pats pasirase dokumenta, kad jais dirba ir man dave su savo parasu ir antspaudu, taciau jis nuo 2013 metu sausio 1 eme atlyginima is bendrijos gyventoju.

T. y. 4.3 euru nuo 1 vieno buto. Pas mus bendrijoje yra 28 butai. t. y. per menesi jis nelegaliai imdavo 120.4 euru atlyginima (nes 28x4.3). Nuo 2013 metu paskaiciavau, kad nelegaliai paeme daugiau kaip 6300 euru atlyginima daugmaz.

Siuo metu pristaciau dokumenta kuriame jis teigia, kad dirba visuomeniniais pagrindai i Lietuvos darbo inspekcija, ir jos specialistai teigia, kad jis nelegaliai eme atlyginima is musu kaip bendrijos gyventoju, zadejo savo isvadas surasyti per 20 darbo dienu.



Dabar man klausimas yra toks as kai gausiu pazyma is Lietuvos darbo inspekcijos, kad jis nelegaliai dirbo musu bendrijoje t. y. neturedamas darbo sutarties su bendrija ir emes atlyginima, ir surases pareiskima policijai pats asmeniskai ar kiti bendrijos gyventojai gales tai pat atgauti is ju nelegaliai pasisavintus pinigus ar mums visiems kaip bendrijos nariams is kuriu nelegaliai buvo nusavinti pinigai riekia rasyti policijai bendra pareiskima, kad visi galetu atgauti nusavintus pinigus?



1. teisininkas 2018-04-26 17:17
Laba diena,

berods 3-cia tema tuo paciu klausimu?

'' kai gausiu pazyma is Lietuvos darbo inspekcijos, kad jis nelegaliai dirbo musu bendrijoje t. y. '' va kai gausite, tada ir parasykite, nes tu pinigu utopinis atgavimas biski panasus i nesumedzioto lokio kailio dalybas.

greiciausiai tokios pazymos negausite, o bus parasyta, kad savanoriskas darbas, nelegaliu nelaikytinas, o islaidu kompensavimas - nelaikytinas atlyginimu.

2.  2018-04-26 17:25
nera ten jokio islaidu kompensavimo, ten atlyginimas.

3. teisininkas 2018-04-26 17:47
is kur zinote, jums bendrijos pirmininkas gi neleido net su dokumentais susipazinti.

4. teisininkas 2018-04-26 18:15
cia dar biski tiems bendriju nariams, kurie raso skundus tikisi is VDI pazymu kuriu pagrindu gales susigrazinti 4,20 per menesi.

...Minėtame skunde nurodė, kad Bendrijoje galimai daromi darbo pažeidimai, t.y. Bendrija su išrinktu vadovu nėra sudariusi jokios darbo ir materialinės atsakomybės sutarties, Bendrijos vadovo įgalinimai nėra niekur užfiksuoti ir pan., o bendrijos pirmininkas D. Č. Bendrijos vardu aktyviai organizuoja jos veiklą, priima svarbius sprendimus.

3Inspekcijos specialistas D. R. nustatė, kad jokių pažeidimų nėra padaryta. Minėtas specialistas savo atsakyme nurodė, kad tarp Bendrijos ir jos pirmininko D. Č. yra susiklostę savanorystės santykiai pagal...Skundas netenkintinas.

10Nustatyta, kad pareiškėjas V. P. 2013-05-22 su skundu (b. l. 11-13) kreipėsi į Lietuvos Respublikos Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vilniaus skyrių dėl darbo pažeidimų ( - ) daugiabučio namo savininkų bendrijoje ir nurodė, kad Bendrija su išrinktu pirmininku nėra sudariusi jokios darbo ir materialinės atsakomybės sutarties, Bendrijos vadovo įgalinimai nėra niekur užfiksuoti, nepatvirtintas vadovo pareigybės aprašymas ir pan., o pirmininkas D. Č. Bendrijos vardu aktyviai organizuoja Bendrijos veiklą, priima svarbius sprendimus. Tvirtino, turintis pagrindo teigti, jog 2012-01-18 susirinkimo protokolas, kuris buvo pateiktas VĮ Registrų centui yra dalinai suklastotas. Teigė, kad į revizijos komisiją įtraukta D. Č. žmona A. Č., o tai draudžia įstatymas. Teigia turintis įtarimų, kad D. Č., piktnaudžiaudamas namo butų savininkų pasitikėjimu, bendrijos vardu teikia užsakymus savo įmonei UAB „A.“ kurioje pats dirba direktoriumi. Bendrija nepasamdžiusi kiemsargio ir laiptinėms valyti valymo įmonės. Bendrija yra išnuomavusi keletą jai priklausančių patalpų ir yra įtarimų, kad nuomos mokestis renkamas grynais pinigais, nors bendrijoje nevedama grynųjų lėšų apskaita, įtaria, kad minėtos lėšos arba pasisavinamos, arba jomis atsiskaitoma už paslaugas, nevedant pinigų apskaitos. Laiptinėse nesilaikoma higienos normų. Laiptinėje neteisėtai viešinama informacija apie gyventojų įsiskolinimus pateikiant asmenų duomenis. Įtaria, kad Bendrijos pirmininkas nemoka jam priklausančios dalies paskolos, kuri buvo paimta namo stogo renovacijai. Pareiškėjas teigia, kad pas D. Č. kreipėsi, siekdamas gauti informaciją apie bendrijos vardu vykdomą veiklą, bet tokios informacijos negavo. Teigia, kad Bendrijos pirmininkas nevykdo ir kitų įstatymo bei Įstatų reikalavimų.

11Atsakovė 2013-05-28 pareiškėjo skundžiamu aktu Nr. ( - ) pareiškėjo skundo netenkino. Įvertino, kad Bendrijos pirmininkas vykdo savanorišką veiklą (b. l. 14). Pažymėjo, kad pagal LR Savanoriškos veiklos įstatymo 6 str. 1 d. 5 p. savanoriškos veiklos organizatoriais laikomos ir bendrijos. Akcentavo, jog Bendrijos pirmininkas vykdo savanorišką veiklą, todėl tokiam asmeniui darbo pažymėjimas neprivalomas, Bendrijoje dirbančių darbuotojų nėra, valymai atliekami pačių savininkų pagal ( - ) Bendrijos narių susirinkimo protokole aptartą tvarką, buhalterinę apskaitą teikia įmonė pagal sudarytą paslaugų teikimo sutartį.

12Pagal Lietuvos Respublikos Valstybinės darbo inspekcijos įstatymo 4 straipsnį Valstybinės darbo inspekcijos kompetencijai priskiriama nelaimingų atsitikimų darbe, profesinių ligų, darbuotojų saugos ir sveikatos, norminių darbo teisės aktų pažeidimų prevencija ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso, darbuotojų saugą ir sveikatą bei darbo santykius reglamentuojančių įstatymų ir kitų norminių teisės aktų kontrolė įmonėse, įstaigose, organizacijose ar kitose organizacinėse struktūrose, nepaisant jų nuosavybės formos, rūšies, veiklos pobūdžio, taip pat tais atvejais, kai darbdavys yra fizinis asmuo. Pagal šio įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 1 punktą ši institucija pagal jai priskirtą kompetenciją tikrina, ar darbdaviai laikosi darbuotojų saugą ir sveikatą bei darbo santykius reglamentuojančių įstatymų, kitų norminių teisės aktų bei kolektyvinių sutarčių normatyvinių nuostatų, teikia darbdaviams reikalavimus bei nurodymus.

13Pagal LR DK 93 straipsnį, kuris apibrėžia darbo sutarties sąvoką, darbo sutartis yra darbuotojo ir darbdavio susitarimas, kuriuo darbuotojas įsipareigoja dirbti tam tikros profesijos, specialybės, kvalifikacijos darbą arba eiti tam tikras pareigas paklusdamas darbovietėje nustatytai darbo tvarkai, o darbdavys įsipareigoja suteikti darbuotojui sutartyje nustatytą darbą, mokėti darbuotojui sulygtą darbo užmokestį ir užtikrinti darbo sąlygas, nustatytas darbo įstatymuose, kituose norminiuose teisės aktuose, kolektyvinėje sutartyje ir šalių susitarimu.

14Pagal LR DK 98 straipsnio 1 dalies 1 punktą nelegaliu darbu laikomas darbas esant šio Kodekso 93 straipsnyje nustatytiems darbo sutarties požymiams, dirbamas nesudarius darbo sutarties. Pagal LR DK 93 straipsnį darbo sutartis yra darbuotojo ir darbdavio susitarimas, kuriuo darbuotojas įsipareigoja dirbti tam tikros profesijos, specialybės, kvalifikacijos darbą arba eiti tam tikras pareigas paklusdamas darbovietėje nustatytai darbo tvarkai, o darbdavys įsipareigoja suteikti darbuotojui sutartyje nustatytą darbą, mokėti darbuotojui sulygtą darbo užmokestį ir užtikrinti darbo sąlygas, nustatytas darbo įstatymuose, kituose norminiuose teisės aktuose, kolektyvinėje sutartyje ir šalių susitarimu.

15Pagal Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo 6 straipsnį savanoriškos veiklos organizatoriais gali būti Lietuvos Respublikoje įregistruoti: 1) labdaros ir paramos fondai; 2) biudžetinės įstaigos; 3) asociacijos; 4) viešosios įstaigos; 5) religinės bendruomenės, bendrijos ir religiniai centrai; 6) tarptautinių visuomeninių organizacijų filialai, atstovybės; 7) politinės partijos; 8) profesinės sąjungos; 9) kiti juridiniai asmenys, kurių veiklą reglamentuoja specialūs įstatymai ir kurių veiklos tikslas nėra pelno siekimas, o gautas pelnas negali būti skiriamas jų dalyviams. Pagal šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalį savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus susitarimu. Pagal minėto įstatymo 3 straipsnio, nustatančio savanoriškos veiklos ypatumus, 1 dalį, savanoriškos veiklos organizatoriaus ir savanorio santykiai yra civiliniai teisiniai santykiai.

16Pagal Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo 3 straipsnio 2 dalį veikla, kuri atitinka šiame įstatyme nustatytus savanoriškos veiklos principus ir organizuojama šio įstatymo nustatyta tvarka, nėra laikoma nelegaliu darbu.

17Pagal Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo 4 straipsnį savanoriška veikla atliekama vadovaujantis šiais principais: 1) naudos visuomenei ir asmeniui – dalyvavimas savanoriškoje veikloje sudaro asmenims galimybę aktyviai prisidėti prie visuomenės gerovės kūrimo ir skatina savanorių asmeninę saviraišką ir tobulėjimą; 2) bendradarbiavimo – savanoriška veikla remiasi savanorių ir savanoriškos veiklos organizatorių tarpusavio bendradarbiavimu, siekiant suderinti savanorių ir savanoriškos veiklos organizatorių poreikius ir galimybes; 3) įvairovės ir lankstumo – savanoriška veikla gali būti atliekama įvairiose visuomenei naudingos veiklos srityse. Savanoriškos veiklos organizatorius ir savanoris gali susitarti dėl įvairių savanoriškos veiklos formų ir būdų, taip pat juos keisti. Pagal šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalį savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus susitarimu. Pagal minimo įstatymo 9 straipsnio 1 dalį savanoriškos veiklos organizatorius su savanoriu sudaro rašytinę savanoriškos veiklos sutartį, jeigu: 1) kompensuojamos su savanoriška veikla susijusios išlaidos; 2) sudaryti sutartį pageidauja viena iš šalių.

18Pagal Lietuvos Respublikos Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 4 punktą visuotinis susirinkimas priima sprendimus dėl bendrijos administravimo būdo ir bendrojo naudojimo objektų nuolatinės techninės priežiūros (eksploatavimo) ir naudojimo organizavimo, o pagal 6 punktą - įgalioja vieną iš bendrijos narių bendrijos vardu pasirašyti darbo sutartį su bendrijos pirmininku, nustato bendrijos pirmininko darbo apmokėjimo sąlygas ir darbo užmokestį, jeigu bendrijos įstatuose nenustatyta kitaip. Šio įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad darbo sutartį su bendrijos pirmininku, šios sutarties pakeitimus (darbo sutarties nutraukimą) pasirašo visuotinio susirinkimo (įgaliotinių susirinkimo) įgaliotas asmuo.

192012-01-18 Bendrijos narių visuotiniame susirinkime bendrijos pirmininku išrinktas tretysis suinteresuotas asmuo D. Č. (b. l. 23-24). Bendrijos įstatuose (b. l. 34-41) nustatyta, kad jos organas yra bendrijos narių susirinkimas, o jos vienasmenis valdymo organas – bendrijos pirmininkas. Iš pateikiamų Bendrijos dokumentų matyti, kad ji nesvarstė klausimo dėl darbo sutarties su pirmininku sudarymo ir atlyginimo mokėjimo bei jo dydžio nustatymo. Vertintina, kad Lietuvos Respublikos Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymas nenustato įpareigojimo bendrijoms mokėti jų pirmininkams darbo užmokestį. Tačiau minėtas įstatymas (10 str. 1 d. 6 p, 14 str. 3 d.) reglamentuoja, kad bendrijos vardu turi su jos pirmininku pasirašyti darbo sutartį, jos pakeitimus, nutraukimą, visuotinio susirinkimo įgaliotas asmuo. Taigi, Bendrija pasirinko tokį jos administravimo būdą, kur vienas iš jos organų yra pirmininkas, bet jam atlyginimo nenustatė, su pirmininku darbo sutartis sudaryta nebuvo. Pagal Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo 6 straipsnio 9 punktą savanoriškos veiklos organizatoriais gali būti kiti juridiniai asmenys, kurių veiklą reglamentuoja specialūs įstatymai ir kurių veiklos tikslas nėra pelno siekimas. ( - ) daugiabučio namo savininkų bendrijos veikla reglamentuoja LR CK, Lietuvos Respublikos Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymas, kurio 3 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad bendrija yra ribotos civilinės atsakomybės pelno nesiekiantis juridinis asmuo. Bendrijos įstatų 1 punkte nustatyta, kad ji yra ne pelno organizacija. Vertintina, kad D. Č. dirba savanorystės pagrindu. Akcentuotina, jog pagal Lietuvos Respublikos Savanoriškos veiklos įstatymo 9 dalį, veiklos organizatorius rašytinės savanoriškos veiklos sutarties su savanoriu sudaryti neprivalo.

20Pažymėtina, kad atsakovas jo priimtame akte neteisingai nurodo, jog Bendrija savanoriškos veiklos organizatore yra pagal Lietuvos Respublikos Savanoriškos veiklos įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 5 punktą. Pagal šį punktą savanoriškos veiklos organizatoriais yra religinės bendruomenės, bendrijos ir religiniai centrai. Vertintina, jog šis punktas liečia tik su religija susijusias bendruomenes. Darytina išvada, kad Bendrija savanoriškos veiklos organizatore yra pagal Lietuvos Respublikos Savanoriškos veiklos įstatymo 6 dalies 9 punktą (kiti juridiniai asmenys, kurių veiklą reglamentuoja specialūs įstatymai ir kurių veiklos tikslas nėra pelno siekimas, o gautas pelnas negali būti skiriamas jų dalyviams). Vertintina, kad minėto netinkamo pagrindo nurodymas skundžiamo akto nedaro neteisėtu. Aktas teisėtas, pagrįstas, jo naikinimo pagrindų nėra. Atsakovas skundą ištyrė kompetencijos ribose. Iš pareiškėjo skundo atsakovui matyti, kad jis kėlė ir kitus klausimus dėl Bendrijos veiklos. Pažymėtina, kad atsakovas nekompetentingas tirti kaip laikomasi Bendrijos įstatų. Vertintina, skundas tinkamai ištirtas. Teismas atmeta pareiškėjo skundą dėl atsakovo 2013-05-28 sprendimo ( - ) panaikinimo ir kaip išvestinį iš pirmojo reikalavimo atmeta skundo reikalavimą dėl atsakovo įpareigojimo skundą tinkamai ištirti.

21Remdamasi tuo, kas išdėstyta, ir vadovaudamasi Administracinių bylų teisenos įstatymo 85-87 str., 88 str. 1 p., 127 str. ir 129 str.,
Nutarė

22Pareiškėjo V. P. skundą atmesti kaip nepagrįstą.

23Sprendimas per 14 dienų nuo jo paskelbimo dienos apeliacine tvarka gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, paduodant apeliacinį skundą tiesiogiai šiam teismui arba per Vilniaus apygardos administracinį teismą.

Informacija
Turinys
Komentarai

Data 2014-02-03
Atsisiųsti DOCX
Rūšis Administracinė byla
Tipas Sprendimas
Teismas Vilniaus apygardos administracinis teismas
Teisėjas(ai) Halina Zaikauskaitė
Raimondas Blauzdžius
Rasa Ragulskytė-Markovienė
Baigtis Skundas (prašymas) atmestas
1 1.25 38 74
Proceso dalyviai
Atsakovas
Valstybinės darbo inspekcijos Vilniaus skyrius 188711163
Trečiasis suinteresuotas asmuo
166-oji daugiabučio namo savininkų bendrija 224799130
Ryšiai
Cituoja Cituojama

2-4






5. teisininkas 2018-04-26 18:42
praeitoje diskusijoje buvo kalbama apie skunda vmi, bei jo menkas perspektyvas.

sprendziant is to - kai gausiu pazyma is Lietuvos darbo inspekcijos - skundo vmi perspektyvos pasitvirtino, tad beliko skundo darbo inspekcijai perspektyvos, kurios kaip matyti is auksciau pateiktos bylos panasios i skundo vmi perspektyvas.

kai bus pazyma is Lietuvos darbo inspekcijos, kad jis nelegaliai dirbo musu bendrijoje t. y. neturedamas darbo sutarties su bendrija ir emes atlyginima, /arba nebus, parasykite vel, tuomet imsimes to pareiskimo policijai kur asmeniskai ir kiti bendrijos gyventojai gales tai pat atgauti is nelegaliai pasisavintus pinigus - perspektyvu, kuriuos kol kas prastesnes uz skundu vmi ir vdi perspektyvas, kartu sudejus.

6. Mei 2018-05-02 08:55
Labiau prognozuočiau, kad jūs, kaip bendrijos nariai, po pažymos apie nelegalų darbą gavimo privalėsite sumokėti už pirmininką, kaip darbuotoją, mokesčius už visus tuos 6 metus, kuriuos tikrai žinojote, jog pirmininkas dirba jūsų naudai ir tuo darbu naudojotės, tačiau mokesčiai valstybei mokami nebuvo. O jau VMI turbūt pati darbo inspekcija nepasivargins informuoti.

Jūsų komentaras/atsakymas

DĖMESIO: Norėdami rašyti žinutę, prisijunkite prie sistemos. Užsiregistruoti galite nemokamai čia.