Pradžia Savaitės apžvalga Teisės aktai Teismų praktika Mano
Prisijungimas
Šiandien portale
Kas ką veikia
Teisės aktai
Teismų praktika
Susipažinkite
 

DISKUSIJOS

Pradžia > Visos diskusijos (LT) > Baudžiamoji teisė > Sukčiavimas


    


Apgautasis 2021-03-17 14:36
Laba diena visiems,

Ši mano istorija yra labai ilga ir sudėtinga todėl iš anksto noriu visiems padėkoti kas ją perskaitys ir pagelbės.

Taigi, yra toks žmogus, kuris su išgalvota istorija pasisavino tikrai nemažai pinigų, iš bent 20 žmonių(apie tokį kiekį aš žinau, o kiek jų yra iš tiesų - sunku pasakyti). Tie jo pinigų išviliojimai tęsiasi jau apie dešimt metų, tik paskutinius kelis metus jis panašu buvo labai suaktyvėjęs.

Trys nukentėję žmonės kreipėsi į prokuratūrą, bet jis sugebėjo apgauti tyrėją, o likusios instancijos į tai nelabai gilinosi.

Daugiau apie šią istoriją galite paskaityti čia:
https://www.delfi.lt/verslas/verslas/kyla-nepasitenkinimas-zinomu-visuomenininku-pasipyle-zmoniu-skundai-del-negrazinamu-skolu.d?id=86568697

Mes manome kad tai yra sukčiavimas, tačiau tyrėja čia sukčiavimo nemato. Kas tuomet yra sukčiavimas? jeigu žmogus sistemingai, dideliam kiekiui (bent 20žonių), su išgalvota istoriją, pasisavina pinigus, ir vaidina kad stengiasi juos gražinti (atiduoda 10-20proc "investuotos sumos" ir tuo viskas baigiasi) nes tokia vaidyba yra būtina kad policija čia nematytų sukčiavimo o tik paprastą skolų neatidavimą. Visiems žmonėms sakė kad jam reikia pinigų į baseino chemijos verslą, o tyrėjai pasakė kad investuojama buvo į jo bankrutavusią(bankrutuojančią?) įmonę kuri nieko bendro neturi + siūloma investuoti net tada kai jo įmonė nebeveiksni kas patvirtina kad firma čia niekuo dėta. beje bankroto administratoriui jau beveik metus nesugeba pateikti dokumentų. Pinigų davusiems žmonėms išrašo vekselius kurių neatiduoda ir antstoliai čia bejėgiai (šlovė reoliutui, N28, ir k.t.)

Ką tokiu atveju turėtų daryti nukentėję asmenys? ar tikėtis kad kadanors jam nušvis protas? nes jis toliau kitiems žmonėms siūlo investuoti į baseinų chemiją kuri neegzistuoja?

reikėtų grupinio ieškinio? ar dvidešimt atskirų? gal yra koks kitas adekvatus būdas sustabdyti šio sukčiaus siautėjimą?

Labai jums dėkingas už atsakymus.

1. Alda 2021-03-17 18:38
Žinote,jeigu tyrėjas nemato sukčiavimo sudėties,tai jūs ten ir dvidešimt susirašykit,vistiek tas pats.
Sukčiavimo būtinasis požymis yra apgaulė.Apgaulę reikalauja įrodyti.Ją įrodyti sunku.Neužtenka pasakyti-mane apgavo ar man melavo,to negana.

2. Apgautasis 2021-03-18 08:11
Gal galėčiau tuomet paprašyti jūsų komentaro kiek čia trūksta iki apgaulės? ne dabartinis lietuvių kalbos žodynas sako kad apgául‖ė (1) veiksmai, elgesys ar žodžiai, kuriais sąmoningai norima apgauti, suklaidinti: ~e atimti, išvilioti.

Ka sako sukčius? - kviečia investuoti į baseinų chemiją kuri yra parduodama per tėvą IMPULSUI

Kai žadėti pinigai negražinami paaiškėja kad nėra jokios baseinų chemijos, niekada impulsas iš jo ar susijusių su juo žmonių nepirko baseinų chemijos(nes jos tiesiog nebuvo)

Argi ši situacija nėra apgaulė?

Tyrėja, beje, mano supratimu šito netyrė, nes jos atsakymuose parašyta kad tyrėjas tiria tik tiek informacijos kiek jam atrodo reikiama.

3. Alda 2021-03-18 11:31
Matote,tyrėjai diktuoja prokuroras.Kai jis nori į kąsti žmogui,tai priskaldo žodžių iš nieko ir tą apgaulę prikapsto iš nieko,bet jei nenori,tai,žinote,būna kaip Masiuliui,kaltas,bet nekaltas..Nežiūrint,kad ir kaip įtikinamai apgaulę nušviesit,tas nepadės,jei palaikomas klanas.Tą patyriau ne kartą.Esu lb įtikinamai skundus apgaulę,bet lygiai taip pat buvo kaip jums...Tada supratau-einu prieš klaną..Skundžiau iki generalinės prokuratūros,ten lygiai tas pats.Nevarkit ponas,betono sienos galva nepramušit...
Gal geriau eikit per civilinę teisę ir teikit ieškinį grupinį dėl žalos,bus naudingiau.Mano toks patarimas..Grupės ieškinys...

4. A-n-d-r-i-u-s 2021-03-18 12:11
Sukčiavimo nusikalstama veika yra viena dažniausiai pasitaikančių nusikalstamų veikų nuosavybei ir turi daugybę formų. Todėl ir teismų praktika sukčiavimo klausimais yra labai gausi, tame tarpe yra naujų aiškinimų (precedentų), kas yra sukčiavimas. Neabejoju, kad pasistengus Jūsų aprašytai situacijai galima pritaikyti teorines ir praktines žinias bei pažangią teismų praktiką.
O ką tyrėjai ir prokurorai? Kartais klysta ir jie, nemato arba nenori.
Bet, ne šventieji puodus lipdo. Tikslą įveiks einantysis.

5. Alda 2021-03-18 12:34
Bet,pripažinkite,gerb.Andriau,kad įtikinamas skundas dažnai būna paneigtas .Dabar šito žmogaus situacijoje-jei tyrimas mato paskolą,tai kryžium žemę gulk,-sukčiavimo nebus...Taip atrodo,kad pasistengsi...Bet tada pamatai,kad atmesti tokį skundą irgi
lb meistriškai būna pasistengta...Krūva normų (ne mažiau kaip 5 lapai) ir atsakymo gale-NE...Va taip....
O mano patarimo atveju-einant civ.ieškinio tvarka,tai dar šį tą galima prikapstyti...

6. Alda 2021-03-18 12:43
Dažnai žmonės mėgsta sakyti-eisiu iki galo...O tas galas dažnai būna-ir duobėje...Kiek tokių atvejų...Taip atrodo,būsiu atkaklus,nenuleisiu rankų...Nuleisit,dar ir kaip nuleisit tas rankas...Mes,teisininkai,įdėję gigantiškas pastangas,tą kasdien patiriame...Atsargiai su atkaklumu...Atkaklūs savo tiesoje būna ir tiriantys jūsų reikalą,oi,atkaklūs...
Kai buvau nepatyrus teisinunkė,aš irgi ragindavau kovoti iki galo...Kai tapau patyrus,jau to nedarau,nes perdaug gyvenimą (realybę) pažinau..Ar ne taip?

7. A-n-d-r-i-u-s 2021-03-18 12:58
Dėl grupės ieškinio, kaip bylinėjimosi formos, tai abejoju. Mažai turim informacijos. Bet kuriuo atveju nukentėję turi susiburti bei savo teises ir interesus ginti kolektyviai, ar tai būtų civilinis ar baudžiamasis procesai. Pavieniai sunkiau rasti teisininką, kuris apsiims viską sužiūrėti kompleksiškai. Pavieniam žmogui neapsimoka vienam mokėti advokatui. O ir žala tarkim ne milžiniška - keli tūkstančiai. O vat kai jau tokių 20, jau kitas reikalas. Mano darbo patirtis rodo, sukčiautojai tuo ir naudojasi, skaldo nusikalstamas veikas, mažesnės sumos, lengvesnė nusikalstama veika, skirtingi sukčiavimo metodai ir t.t.

8. Alda 2021-03-18 13:10
Matote,civiline tvarka teismo kelias būna-pirmiausia pripažįstami neteisėti veiksmai,kaltė,tada palaipsniui einama prie žalos..O kai tas pripažinta,jei tai pavyksta,tada jau lengviau..Dar yra vilčių tada pralaimėjus pirmoje instancijoje -eiti toliau...

9. Apgautasis 2021-03-18 13:49
Ko gero pradžioje nepaminėjau, tačiau absoliučiai daugumai nukentėjusių jis nevengė išrašyti vekselių, kuriuos pripažįsta, ir "stengiasi" sumokėti. Vekseliai atiduoti priverstiniam išieškojimui ir tuo viskas pasibaigia. praeitų metų rugpjūčio mėn turėjo 22vykdomasias bylas, vasario mėn turėjo jau 43 vykdomąsias bylas. turiu omenyje vekselis patvirtintas notaro ir atiduotas priverstiniam išieškojimui.tik sąskaitos tuščios ir niekas nevyksta. ar čia ką nors keis civilinių bylų teismas? jis pripažįsta skolą, o mes manom kad čia sukčiavimas - jis su apgaulinga istorija iš mūsų išviliojo pinigus, nuolat melavo kas vyksta, apie jo neva keliones pas tiekėjus, susirašinėjimus su jo tėvu kuomet yra įrodymai kad ten jis pats rašinėjo ir t.t. yra apgaulės motyvas, yra sistemiškumo motyvas, yra didelis kiekis nukentėjusių. yra viešumas - ko dar reikia kad teisėsauga kaip nors jį sustabdytų? tiesiog gaila kitų žmonių kuriuos jis apgaus.

10. A-n-d-r-i-u-s 2021-03-18 14:01
Jeigu gerai pamenu teismų praktiką, nepagrįstas skolinimasis subjektyviai suvokiant, kad negalėsi įvykdyti prievolės - tai sukčiavimas.

11. Alda 2021-03-18 14:02
O,jeigu sąskaitos tuščios,tai netenka prasmės jokie ieškiniai...O dėl sistemiškumo nieko neįrodysite.Pasiskaitykite šiandien paleisto iš areštinės panašios veiklos žmogaus Žalimo vykstančioje R.Stonio byloje sistemiškumo paneigimą teismo sprendime: tai,kad net jei jis daug kartų teistas už tokią pačią veiką anksčiau,tas faktas dar neįrodo,kad jis padarė ir šią veiką...Ką jūs į tai? Ar tai ne mano minėta betono siena prieš bet kokius jūsų argumentus ir faktus?

12. Alda 2021-03-18 14:06
Aš siūlau Andriau,matau,kad dar jūs šituo klausimu idealistas,imkitės šito žmogaus reikalo,pasidžiaugsim ateity rezultatu,kaip sakoma.
Gerb.Apgautasis,kreipkitės į kolegą Andrių savo klausimu,-jis dar entuziazmo nepraradęs...

13.  2021-03-18 14:11
Aš naivus, bet gi negali būti, kad šioje vietoje išeities nėra, kažkaip teisiškai gi galima pasiekti kad nors kokį įspėjimą teismas jam duotų. niekas nenori jo į kalėjimą įkišti, bet gal nors teismas jį sustabdys kol neprisivirė daugiau košės.

O į tą pačią temą dar hipotetinis klausimas - ar aš galiu parduoti tuos vekselius kuriuos turiu? jie kaip vertybiniai popieriai skaitosi, tiesa?
Ar aš galiu juos parduoti užsienio piliečiui?
Ir jeigu aš parduosiu juos už pusę kainos 7 kartus teistam banditui iš kitos šalies kuris senaisiais metodais moka atsiimti skolą - teisiškai čia jau ne mano bėdos bus, tiesa?

14. Alda 2021-03-18 14:52
Taip,parduokit ,ne jūsų reikalas nagrinėti perkančiojo sąžinę...O dėl sukčiaus nuteisimo,tikrai,galvą dedu,jo nenuteis.Nuteisia kaimo nabagą kokį.Sukčius baudžiamoje byloje išsivartys...Žodžius taip pakreips,kad veika ir iš skolos virs vos ne pagalba jum. Anekdotas,bet turėjau tokią bylą,kur sukčius išvartė,kad pinigus iš draugo ėmė,norėdamas jį išgelbėt nuo per didelių pajamų turėjimo..Manote,buvo nuteistas?Už tokį draugo gelbėjimą nebaudžia juk...Taip,kad,gerb.. darykit kaip norite...aš jus perspėjau...Galite betoną galva daužyt,bet ir pagal fiziką betonas už galvą stipresnis,ne tik pagal teisę...

15. Alda 2021-03-18 14:59
O dėl kitų žmonių apsaugojimo...matote,geriausias savo pinigų sargas yra pats žmogus...Jo protas,atsargumas turi būti įjungtas...Čia kaip su apkalbom paskleistom.Žmogus pats kažkam išsipasakoja savo paslaptis,o paskui kaltina liežuvautojus,kad tą paskleidė...Aplamai,savo problemų gimdytojai esam mes patys...

16. osra 2021-03-18 18:13
Bet surašyti tris skundus tai nesunku. Eilės tvarka prokurorui, ikiteisminio tyrimo teisėjui, apygardos teismui.

17. Alda 2021-03-18 18:37
Manyčiau,jeigu jau apsisprendėt eiti baudžiamąja tvarka,tai ir reikia eiti skundimo keliu.Pirmiausia apskųsti ikiteisminio tyrimo nutraukimą ten kur reikia.Bandykit.Bet šįsyk drįstu tvirtinti,kad tai beviltiška.Laikas parodys,ar aš teisi...Norėčiau,kad būčiau neteisi...

18. Apgautasis 2021-03-19 18:53
Praeita iki berocc apygardos teismo kurio nutartis neskundžiama. ta trijų žmonių grupė bandė. jeigu į epoliciją ateitų dar 20 pareiškimų, gal jie kitaip pažiūrėtų?...

19. Alda 2021-03-19 19:43
Tai jau aš teisi.Padėtis beviltiška.Nepažiūrės kitaip,tikrai ne.Krūva normų ir gale-ne.Kitaip nebus.

20. Alda 2021-03-19 20:00
Mano viena klientė panašiu kaip jūsų atveju tvirtino-aš rašysiu prezidentei,tikrai netylėsiu.Parašė,ir ką jūs manote?
3 Lapai normų ir gale-ne,nors reikalas tikrai lietė visos Lietuvos įsivešėjusią problemą,su kuria reikia kovoti...
Dar kartą drįstu tvirtinti-beviltiška...Kas nagrinės jūsų piniginę problemą,kai pinigus patys paaukojot? Patikėkit...naivu manyti...Kuris iš kolegų čia drįstų tvirtinti,kad kažkas imsis tirti tokį reikalą?Kam pasisekė tokiu ar panašiu atveju,atsiliepkit.

21. A-n-d-r-i-u-s 2021-03-20 14:45
Gali būti, kad minėtų trijų žmonių atveju išties nėra nusikaltimo sudėties. Kaip jau minėjau, sukčiautojai taiko skirtingus metodus, būdus. Daug kas gali priklaustyti nuo faktinių aplinkybių. Bet tai nereiškia, kad jeigu kreipsis kiti pareiškėjai, policijos tyrėjai ar prokurorai irgi nematys nusikaltimo.

22. Alda 2021-03-20 15:05
Nematys,užtikrinu.Pirmiausia,pažiūri,koks prieš tai priimtas sprendimas...Ai,jei neigiamas,tai ir mes-neigiamą dedam...Atkreipkit dėmesį,gerb.Andriau...Jau priimtas apygardos teismo sprendimas tuo klausimu..ką tai reiškia? Prejudicinis sprendimas...vadinasi,viskas eina tik paskui jį...copy paste,kaip sakoma,principas...

23. A-n-d-r-i-u-s 2021-03-20 15:59
Mūsų diskusija nuėjo kiek neteisinga linkme.
Manau, kad pagal delfi straipsnį minėto žmogaus veiklą galima suskirstyti į 3 grupes:
1) Skolos kreditoriams bankroto byloje. Tai čia yra keli variantai. Nusikalstamas bankrotas, Civilinė byla dėl žalos bankrutavusiai įmonei ar jos kreditoriams.
2) Mokymų veikla. Žmonės negauna sertifikatų. Skolos darbuotojams. Skolos už patalpų nuoma. Visa tai civiliniai santykiai.
3) Skolinimasis, investavimas į baseinų chemikalus. Vekseliai, galimi banko pavedimo kopijų klastojimai ir t.t.
Manau, kad būtent trečioje grupėje problemų gali būti sukčiavimo požymiai.

Tačiau mes nežinom dėl kokios grupės veiksmų, verslo santykių ir faktų žmonės kreipėsi į policiją. Delfi straipsnyje nurodyta, kad žmonės nukentėjo vienokia ar kitokia forma. Tai reiškia vieni nukentėjo tik civiline teisine prasme, o kiti baudžiamojo kodekso prasme.


24. Alda 2021-03-20 16:47
Čia,kiek supratau,esmė buvo pagal žmogelį,kad pinigai buvo investuoti ne ten,kur žadėta,tiksliau,meluota investavimo tikslas.
Tyrėjai gi pripažino tą paskoliniais santykiais.Tendencingai norėta švelninti veiką..Nereikia būti naiviu ir galvoti,kad švelninimas vyksta šiaip sau..Vienu žodžiu,aš manau,kad vandens srovę maitina ir nukreipia požeminiai šaltiniai ir naivu manyti,kad išsamiau surašius,pasikeičia reikalas.Nepasikeičia,tikrai..

25. Apgautasis 2021-03-22 07:20
Sveiki Gerbiamieji,

taip, pagrindinė mintis dėl Andriaus minėto trečio punkto. Kad jis apgaudinėja versle, neatsiskaito ir t.t. kaip ir ne mano sfera, nes ten mes neesame nukentėję.

Mus, kaip pažystamus jis apgavo su kvietimu investuoti į baseino chemijas kurių nėra. jis į baseino chemijas kvietė investuoti dar iki atsidarant savo MB ir kvietė p to kai buvo pradėjusi bankrutuoti jo MB.

Yra kalnas įrodymų kad kalba buvo apie investavimą į baseino chemiją, pinigai pervedinėti į jo asmeninę sąskaitą, jokios kalbos apie investavimą į MB nebuvo. tyrėjai kaip supratau buvo pasakyta kad investuota i MB, ir jis kaip geras žmogus laiduoja savo vardu, išrašo vekselius ir pan. niekas šito momento netyrė ir patikėjo sukčiaus žodžiais. Ir jis viešai niekur apie tas baseino chemijas, su kuriomis yra apgavęs bent 20 žmonių, nekalba. interviu abstrakčiai numuilina, fb vaidina auką, ir visi kalti dėl jo nelaimių - klasika.

Ir va šitoje vietoje yra mano naivus klausimas - kaip dar galima parodyti tyrėjams ką jis daro, bet panašu kad viską reikia palikti džiunglių įstatymams.

26. Alda 2021-03-23 10:42
Dar kartą apibendrintai ir galutinai atsakysiu į jūsų klausimą...Jeigu yra įvykęs teismas,kaip šiuo atveju-priimta apygardos teismo nutartis tuo klausimu ir ta nutartis jau galutinė,t.y. neskundžiama,tai toliau po šito bet kur kreipiantis,pabrėžiu-į bet kokią instituciją kreipiantis,jūsų argumentų niekas net netirs,bet pažiūrės į prieš tai priimtą teismo sprendimą ir to būtent jums nepalankaus teismo sprendimo visus argumentus nukopijuos žodis žodin naujame savo sprendime.Tai teisiškai vadinama RES JUDICATA sprendimo galia.Pabrėžiu-iškart išsimeta paieškoje buvusį teismo sprendimą ir kopijuoja visus argumentus.Tai realybė,deja neteisinga,bet vyraujanti...Todėl,ką berašysite,kartoju-ką tik berašytute-viskas bus kaip žirniai į sieną....Jei aš neteisi tuo klausimu,tegu meta į mane akmenį...Skundas policijoje tikrai jum neperspektyvus...
Tokiu atveju reikia bandyti,kad būtų pakeistas tas jum nepalankus teismo sprendimas...Yra tam du lb sudėtingi keliai-Europos žmogaus teisių teismas arba Lietuvoje-siekti proceso atnaujinimo(perteisimo).Bet reikia tam pritempti sąlygas,kurios būtinos tokiems skundams paduoti ir geras teisininkas.Tik laimėjus bent vieną iš šių kelių,ledai pajudėtų ir kitur..

27. Apgautasis 2021-03-23 13:11
Alda,

labai dėkoju už jūsų atsakymus!!!

28. Alda 2021-03-23 14:03
Dar kartą sakau,galite bandyti,bet-galvą duodu nukirsti-atsakymas bus pagal jums nepalankų teismo sprendimą...
Dar vienas kelias kaip pagrindas bylos atnaujinimui,tiksliau,po to-perteisimo galimybei,šalia-Strasbūro,dar pririnkus argumentų-į Konstitucinį teismą,bet čia jau reikia skųst ,galima sakyti-normą,o ne tyrėjų darbą...Bet Strasbūrą ar atnaujinimą, paaiškėjus naujoms aplinkybėms ar pan.,galite bandyti.
Esmė-kaip nors panaikinti jums kenkiantį teismo sprendimą,kuris kol kas-nekvestionuojamas...

29. Apgautasis 2021-04-20 09:04
Ir dar prie tos pačios temos noriu pasiteirauti.

Tarkime, turiu vekselį 2000eur vertės. ar galiu parduoti pusę šio vekselio kitam žmogui? ar reikia visą?

30. Alda 2021-04-20 12:17
Galite.

Jūsų komentaras/atsakymas

DĖMESIO: Norėdami rašyti žinutę, prisijunkite prie sistemos. Užsiregistruoti galite nemokamai čia.