Pradžia Savaitės apžvalga Teisės aktai Teismų praktika Mano
Prisijungimas
Šiandien portale
Kas ką veikia
Teisės aktai
Teismų praktika
Susipažinkite
 

DISKUSIJOS

Pradžia > Visos diskusijos (LT) > Civilinė teisė > Turto pripazinimas asmenine...


    


Akaz 2023-02-16 18:44
Sveiki,
Esu turto paveldetojas pagal testamenta(Velionis paliko visa turta man, bet .). Paveldziu visa zeme ir 1/2 statiniu nes jie nebuvo irasyti nei asmenine nei jungtine nuosavybe registru centre, todel notaras traktuoja kaip jungtine nuosavybe. Noriu kreiptis i teisma del statiniu pripazinimo mirusiojo asmenine nuosavybe ir paveldeti pilnai statinius. Kas butu atsakovas, kokia teismu praktika? Ar isvis imanoma?

1. Alda 2023-02-17 15:22
Čia esmė-ar buvo daugiau įpėdinių,priėmusių jūsų mirusiojo palikimą.Jei tik jūs vienas priėmėte,o mirusiojo sutuoktinė nepriėmė palikimo,tada viena šnekta,o jei yra priėmusi,tada-kita.

2. Akaz 2023-02-17 16:01
Nera. Mirusysis testamentu paliko visa jam priklausanti turta man. O sutuoktine neprieme nes mire beveik tuo paciu metu tik veliau.

3. Alda 2023-02-17 17:28
Tada pabandykite vadovaujantis CK 5.61 str.2 dalimi,parašyti notarui prašymą Dėl paveldėjimo dalies padidinimo kitos įpėdinės nepaveldėta dalimi.Gal teismo net nereiks,jei notarė tenkintų tokį prašymą.

4. Akaz 2023-02-17 18:37

Turit omenyje jog mirusi sutuoktine neturejo teises paveldeti? Jei sitas straipsnis

""''5.6 straipsnis. Asmenys, neturintys teisės paveldėti

1. Neturi teisės paveldėti nei pagal įstatymą, nei pagal testamentą asmenys, kurie priešingais teisei tyčiniais veiksmais prieš palikėją, prieš kurį nors iš jo įpėdinių ar prieš testamente išreikštos palikėjo paskutinės valios įgyvendinimą sudarė teisinę padėtį, kad jie tampa įpėdiniais, jeigu teismo tvarka nustatytos šios aplinkybės:

1) tyčia atėmė palikėjui ar jo įpėdiniui gyvybę arba kėsinosi į šių asmenų gyvybę

2) tyčia sudarė tokias sąlygas, kad palikėjas iki pat savo mirties neturėjo galimybės sudaryti testamento, jį panaikinti ar pakeisti

3) apgaule, grasinimais, prievarta privertė palikėją sudaryti, pakeisti arba panaikinti sudarytą testamentą, privertė įpėdinį atsisakyti palikimo

4) slėpė, klastojo ar sunaikino testamentą.

2. Įpėdinis nepraranda teisės paveldėti pagal šio straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktus, jeigu iki palikimo atsiradimo momento testamentas ar jo atitinkamos atskiros dalys nustojo galioti nepaisant įpėdinio veiksmų.

3. Nepaveldi pagal įstatymą tėvai po savo vaikų mirties, jeigu teismo sprendimu jų valdžia buvo apribota ir šis sprendimas palikimo atsiradimo momentu nebuvo pasibaigęs ar panaikintas."""


Notare traktuoja kaip bendraja jungtine nuosavybe pagal
3.88 straipsnio Bendroji jungtinė sutuoktinių nuosavybė
2 punkta.. Preziumuojama, kad turtas yra sutuoktinių bendroji jungtinė nuosavybė, kol nėra įrodyta, kad turtas yra vieno sutuoktinio asmeninė nuosavybė.

Zeme ant kurios stovi statiniai mirusysis igijo 1999m pagal nuosavybes atkurima paveldint is savo tevu. O statiniai registu centre irasyti pagal seniunijos pazyma 2006 metais, kurioje rasoma jog mirusysis yra seimos ukio galva o duomenu namu ukio knygoje duomenu apie pastatu isigijima nuosavybem nera.

Be teismo kiek suprantu su notare susitart neiseis. Tai noriu issiaiskinti as skusti notares veiksma jog ji nesutinka ar kaip.



5. Alda 2023-02-17 19:04
Ne,ne tą straipsnį taikote.Įdėmiai skaitykite CK 5.61 str.1 dalį.

6. Alda 2023-02-17 19:06
Pataisau: ck 5.61 str.2 dalis jums taikoma.

7. Akaz 2023-02-18 11:46
Taip, ne ta paziurejau. 2 dalim galima remtis, o kaip su "5.61 str 3. Šiame straipsnyje nustatytos taisyklės netaikomos tais atvejais, kai atsisakiusiam ar nepriėmusiam palikimo įpėdiniui yra paskirtas antrinis įpėdinis". Kas tas antrinis ipedinis? Ar cia remiantis 5.11 straipsniu Įpėdinių pagal įstatymą eilės. Nes yra taip pat

5.58 straipsnis. Teisės priimti palikimą perėjimas

1. Jeigu įpėdinis, paveldintis pagal įstatymą ar testamentą, miršta po palikimo atsiradimo, nespėjęs jo priimti per nustatytą terminą (šio kodekso 5.50 straipsnis), teisė priimti jam priklausančią dalį pereina jo įpėdiniams.

2. Šią mirusio įpėdinio teisę jo įpėdiniai gali įgyvendinti bendrais pagrindais per tris mėnesius nuo palikimo jiems atsiradimo dienos.

8. Alda 2023-02-18 12:57
Ne,jum antrinis įpėdinis netaikomas.Vienu žodžiu rašykit notarui prašymą dėl priėmusio palikimą įpėdinio dalies padidinimo nepriėmusio palikimo įpėdinio dalimi.Tada ta dalis,kuri būtų priklausiusi sutuoktinei,bet liko jos nepriimta,atitenka jums pagal šitą straipsnį.

9.  2023-02-18 16:43
Aciu uz suteikta informacija.

10. Akaz 2023-03-01 10:16
Sveiki,

gavau toki atsakyma :

"Atsakydama į Jūsų prašymą, noriu atkreipti dėmesį, kad Jūsų nurodytas CPK 5.61 str., kas turėtų būti CK 5.61 str . Jūsų konkrečiu atveju nėra taikomas , kadangi palikėjas testamentu visą turtą paliko Jums."

Ar tikrai netaikomas? Ka tokiu atveju?

11.  2023-03-01 11:26
Ar su sutuoktine turėjote vaikų?Ar vaikai paveldėjo ką nors?

12. Akaz 2023-03-01 13:03
Gyveno santuokoje iki pat mirties. Taip turejo. Paveldejo mirusios sutuoktines turta. Bet ten statiniu nera, nes kaip sakiau mire kiek veliau nei sutuoktinis, sutuoktine nespejo priimti nei atsisakyti nes tie statiniai registru centre irasyti sutuoktonio vardu nei asmenine nei jungtine nuosavybe. Notaras traktuoja kaip bendra jungtine nuosavybe. O kiek zinau pergyvenes sutuoktinis turi priimti turta ir atsidalinti 1/2 po mirties. O as kai paveldziu visa velionio turta pagal testamenta , notaras buvo daves paveldejimo teises liudijima taciau as nesutikau ,nes jame zeme paveldziu visa, o statinius 1/2. Taippat ar gali notaras savavaliskai dalinti santuokoj igyta turta? Jei nera nei sutuoktinio nei sutuoktines gyvos.

13. Alda 2023-03-01 13:14
Tokiu atveju jums reikės kreiptis į teismą dėl juridinę reikšmę turinčio fakto nustatymo-kad jūsų palikėjas buvo priėmęs savo mirusios žmonos palikimą faktiniu valdymu,t.y. 1/2 turto.
Tą padarius,ta jam pripažinta turto dalis būtų priskirta jums visa apimtimi.
Aplamai,kas čia pirmiau mirė-vyras ar žmona?

14. Alda 2023-03-01 13:20
Aplamai,žinote-informacija tokia-paveldėjo mirusios sutuoktinės turtą.Paskui sakote "mirė kiek vėliau nei sutuoktinis".
Tai ar jūs pats žinote situaciją? Ką galima spręsti iš tokios informacijos?

15. Akaz 2023-03-01 13:22
Galbut ne taip supratote. Pirmiausia mire vyras kuris paliko man turta testamentu. Poto zmona. Kiek suprantu nebutu ten jokiu dalijimu jei pirmiausia butu mirus zmona, o poto vyras pagal ta iststyma" pergyvenes sutuoktinis igyta 1/2 bendro turto".

16. Akaz 2023-03-01 13:24
atsiprasau, bet anksciau buvo klausimas apie vaikus ar jie paveldejo. Tai jie paveldejo mirusios sutuoktines turta.

17. Alda 2023-03-01 17:35
Testamentu susituokęs vyras jums galėjo užrašyti tik 1/2 dalį jam priklausiusio turto.Kita 1/2 priklausė sutuoktinei.Bet je ji mirė po to,jos turto dalį paveldėjo jos vaikai.
Jūs kitos namo dalies neprisiteisite niekaip,tik iš vaikų nusipirkti galite.

Kad visą savo turtą testamentu palieka mirusysis,tai nereiškia,kad jis jums palieka viso pasaulio turtą,bet visą savo turtą šiuo atveju reiškia,kad palieka visą tik jam priklausiusį turtą.O jo žmonos turto dalis eina savais keliais.Ji liko jos vaikams.

18. Akaz 2023-03-01 19:39
Sutuoktine paveldi pagal 5.13 straipsnis. Sutuoktinių paveldėjimo teisė
"Palikėją pergyvenęs sutuoktinis paveldi pagal istatyma". O pacius statinius traktuoja pagal 3.88 straipsnis. Bendroji jungtinė sutuoktinių nuosavybė
2. Preziumuojama, kad turtas yra sutuoktinių bendroji jungtinė nuosavybė, kol nėra įrodyta, kad turtas yra vieno sutuoktinio asmeninė nuosavybė.

Juridinio fakto jog statiniai yra bendra jungtine nuosavybe nera. Registru centre statinius valdo nuosavybes teise mirusysis. Man juokinga kai notaras pasako jog jei sutuoktine butu mirus anksciau nebutu jokio dalinimo.

Prisikabinejimas cia jau skaitau asmeni ar jungtine nuosavybe. O jei nera nei to nei to skaitom jog jungtine nuosavybe.

Tuo labiau juridinę reikšmę turinčio fakto jog sutuoktine buvo priėmusi savo vyro palikimą faktiniu valdymu nera. Nes i ligonine atsigule beveik dienu skirtumu abu seneliai.

Kas be po cia reiks eit trumpesniu ar ilgesniu keliu. Pradet nuo notaro skundimo ir teismas isaiskins su visais faktais :)

Aciu dar karta uz jusu sugaista laika atsakymams.

19. Alda 2023-03-02 16:05
Jums pilnai atsako civ.kodekso 5.58 str.: Jeigu įpėdinė (šiuo atveju senelio sutuoktinė ),paveldinti pagal įstatymą miršta po palikimo atsiradimo,nespėjęs jo priimti per nustatytą terminą, teisė perimti jam priklausiusią dalį pereina jos įpėdiniams.Tai va.

Jūsų komentaras/atsakymas

DĖMESIO: Norėdami rašyti žinutę, prisijunkite prie sistemos. Užsiregistruoti galite nemokamai čia.