Pradžia Savaitės apžvalga Teisės aktai Teismų praktika Mano
Prisijungimas
Šiandien portale
Kas ką veikia
Teisės aktai
Teismų praktika
Susipažinkite
 

android ios ios

Vyriausybė patvirtino „Rail Balticos“ ruožo nuo Kauno iki sienos su Lenkija infrastruktūros vystymo planą
2024-06-12 , Susisiekimo ministerija

Vyriausybė trečiadienį patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ ruožo nuo Jiesios (Kauno) iki sienos su Lenkija infrastruktūros vystymo planą. Trečiadienį vykusiame posėdyje taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.

„Rail Balticos“ jungtis su Lenkija yra viena svarbiausių šio projekto atkarpų – planuojama, kad būtent Lenkijos kryptimi startuos pirmi greitieji traukiniai naujai nutiestu geležinkeliu. Moderni ir kokybiška transporto infrastruktūra užtikrins naujo, aukštesnio standarto greitojo geležinkelio susisiekimą su Vakarų Europa. Šiandieniniame geopolitiniame kontekste – tai kertinė sąlyga viso regiono ekonominiam augimui ir nacionaliniam saugumui“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Greitojo geležinkelio „Rail Balticos“ linija sutrumpins kelionės laiką nuo Kauno iki Lenkijos. Ji taip pat svarbi tuo, kad patvirtinus specialųjį planą leis turėti dvikelį – ilgalaikėje perspektyvoje tai garantuos didesnį transporto pralaidumą ir efektyvumą“, –  teigia AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.

Naujas europinės vėžės geležinkelio dvikelis nuo Jiesios (Kauno) iki Lenkijos sienos bus tiesiamas pagal trumpiausią ir labiausiai nuo urbanizuotų vietovių nutolusią vadinamąją 6A alternatyvą, kuri po intensyvių diskusijų su visuomene patvirtinta 2022 metais.

Geležinkelio liniją numatoma tiesti naujomis teritorijomis nuo Jiesios stoties aplenkiant Marijampolę ir Kalvariją, nutolus nuo Kazlų Rūdos ir, kur leidžia techninės galimybės, panaudojant esamo europinio geležinkelio ruožus. Šis ruožas ir toliau bus eksploatuojamas regioniniam keleivių susisiekimui ir karinio mobilumo reikmėms. Jau dabar juo kursuoja krovininiai traukiniai tarp Kauno intermodalinio terminalo ir Vakarų Europos.

Planuojama, kad ruože nuo Kauno iki Lietuvos ir Lenkijos sienos bus pastatyta apie 115 naujų statinių, reikalingų būsimai geležinkelio infrastruktūrai – tunelių, tiltų, viadukų, gyvūnų perėjų, pralaidų.

Marijampolėje, Šeštokuose ir Kazlų Rūdoje planuojamos regioninės stotys, kurios prie pagrindinės linijos bus prijungtos regioninėmis jungtimis.

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ linijas Lietuvoje ir Lenkijoje planuojama sujungti 2028 m.

 

Dažniausiai užduodamus klausimus apie teritorijų planavimo ir žemės išpirkimo etapus galima rasti čia.

00
Aktualijos
Seimas uždegė žalią šviesą svarbiems teisingumo srities pokyčiams
2024-07-19, Teisingumo ministerija
Seimas pritarė Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai iki 2030 m.
2024-07-19, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos
Būsto paskolų refinansavimas turi būti patogus žmonėms: paprastas, greitas, nemokamas
2024-07-19, Finansų ministerija
Sveika ir saugi aplinka darbe – ją gali sukurti ir patys darbuotojai, jei bus įsteigtas komitetas
2024-07-19, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Prenumeruoti Infolex savaitės apžvalgą

Kas savaitę gausite koncentruotą svarbiausių pokyčių teisėje ir teismų praktikoje apžvalgą, parengtą teisės ekspertų. Atsisakyti galite bet kada. Susipažinkite su Infolex privatumo politika.
Naujienlaiškis siunčiamas pirmadieniais. Jeigu naudojatės „Gmail“ paštu, prašome patikrinti katalogą „Šlamštas“ („Spam“) ir paspausti „Pranešti, kad tai ne šlamštas“ taip įtraukiant „Infolex“ į patikimų siuntėjų sąrašą.
Infolex paslaugos
Skaičiuoklės
Išeitinės išmokos
Žyminio mokesčio
Notarų paslaugų
Ligos išmokos
Dienpinigių skaičiuoklė
Advokato paslaugų
Kitos skaičiuoklės
Naujausios konsultacijos
Naujausios diskusijos
16:19
13:12
13:01
12:15
19:54
Naujausi darbo pasiūlymai
Rodyti visus >>
Įkelti naują „Siūlo darbą“ skelbimą >>
Įkelti naują „Ieško darbo“ skelbimą >>
registruotis prisijungti