VPB Apeliacinis skyrius išnagrinėjo Renault s.a.s. protestą dėl atsisakymo suteikti apsaugą Lietuvoje Kinijos įmonei GUANGDONG OPPO MOBILE TELECOMMUNICATIONS CORP., LTD. priklausančio prekių ženklo Reno tarptautinei registracijai. Protestas buvo grindžiamas tuo, kad Reno ženklas panašus į ankstesnį RENAULT ženklą, kurio savininkas yra Renault s.a.s.
Apeliacinis skyrius nustatė, kad abu ženklai turi panašius žodinius elementus RENAULT ir Reno, kurie, nors ir skiriasi pabaigoje, tačiau tariami vienodai RENO. Nors vizualiai ženklai turi kai kurių skirtumų, tačiau fonetinis panašumas, kaip ir vartotojo suvokimas, rodo, kad jie yra panašūs.
Protestas taip pat buvo pateiktas remiantis Prekių ženklų įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 punktu, kuris nustato, kad ženklas negali būti registruojamas, jei jis yra panašus į ankstesnį prekių ženklą, turintį reputaciją, ir dėl to gali atsirasti galimybė nesąžiningai pasinaudoti ankstesnio ženklo privalumais arba pažeisti skiriamuosius ženklo požymius ar pakenkti jo reputacijai. Renault s.a.s. įrodė, kad jų prekių ženklas RENAULT turi reputaciją Lietuvoje ir Europos Sąjungoje, o tai reiškia, kad jo atpažįstamumas ir žinomumas yra didžiulis. Pripažinus ankstesnį ženklą turinčiu reputaciją, taikoma platesnė ženklo apsauga ir nepanašioms prekėms bei paslaugoms.
Apeliacinis skyrius pripažino, kad dėl Reno ženklo panašumo su RENAULT gali kilti painiavos tarp vartotojų, taip pat galimybė nesąžiningai pasinaudoti RENAULT prekių ženklo reputacija. Todėl buvo nuspręsta protestą tenkinti ir neleisti suteikti apsaugos prekių ženklui Reno Lietuvoje. Tai reiškia, kad pareiškėjas negali naudoti ženklo Reno Lietuvoje, nes jis gali klaidinti vartotojus ir pakenkti jau žinomo RENAULT prekių ženklo reputacijai.
Sprendimas 2025-01-10 paskelbtas VPB oficialiame biuletenyje, su visu sprendimu galite susipažinti Protestų duomenų bazėje: https://search.vpb.lt/pdb/dispute/opposition/search-form?lang=lt.