Regionų administracinis teismas, išnagrinėjęs bylą, lapkričio 13 d. sprendimu konstatavo, kad Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) teisėtai ir pagrįstai pripažino, kad J. P. pažeidė Rinkimų kodekso nuostatas dėl rinkėjų papirkinėjimo, tačiau pritrūkęs motyvų panaikino VRK sprendimo dalį dėl Ž. P. rinkėjų papirkimo Širvintose.
Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) 2024 m. gegužės 30 d. sprendimu pripažino, kad Lietuvos regionų partijos pirmininkas, Seimo narys J. P., 2023 m. gruodžio 24 d. lankydamasis Širvintų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centre su Širvintų rajono savivaldybės merės Ž. P. perduotomis Kūčių stalo vaišėmis, ir pati Širvintų rajono savivaldybės merė Ž. P., perdavusi minėtas vaišes, įsigytas už asmenines lėšas, pažeidė Rinkimų kodekso nuostatas.
Pareiškėjai mano, kad VRK nenustatė, kad jie pirko rinkėjų balsus ar skatino juos dovanomis. Be to, Lietuvos regionų partija tik 2024 m. paskutinę vasario dieną buvo įregistruota dalyve į Europos Parlamento rinkimus. Pabrėžė, kad lankytis socialinių paslaugų centre ir teikti dovanas abiem pareiškėjams yra jau tapusi tradicija ir apie rinkimus nebuvo kalbėta, nebuvo naudojama jokios politinės organizacijos ar Seimo atributika, dalijami su politine organizacija (politiku) susiję lankstinukai ir (ar) suvenyrai, taip pat nebuvo kalbama apie kokios nors politinės organizacijos idėjas, tikslus ar propaguojamas koks nors politikas, nebuvo skatinama balsuoti už konkretų kandidatą ar kitokiu būdu jį paremti.
Teismas nurodė, kad, pagal Rinkimų kodekso 101 straipsnio 1 dalies nuostatas, nuo rinkimų politinės kampanijos pradžios, tai yra nuo rinkimų datos paskelbimo iki rinkimų dienos, taip pat rinkimų dieną yra draudžiamas dovanų, paslaugų teikimas rinkėjams, kuris rinkimų kampanijos metu gali būti siejamas su kandidato ar politinės organizacijos dalyvavimu rinkimuose. Rinkėjų papirkimu nelaikomas tik informacinės medžiagos (veiklos ar rinkimų programos, biografijos ar kitokių informacinio turinio lankstinukų, kalendorių, atvirukų, lipdukų ir pan.) platinimas.
Nors J. P. šeimos apsilankymas Širvintų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centre, pareiškėjo teigimu, yra tradicinis, vystantis kasmet nuo 2016 m., o apie rinkimus nekalbėta, tačiau Lietuvos regionų partija dalyvavo 2024 m. birželio 9 d. rinkimuose į Europos Parlamentą, jos politinė kampanija prasidėjo 2023 m. gruodžio 9 d., o jos keliamų kandidatų sąraše buvo abu pareiškėjai. Taigi, prasidėjus rinkimų politinei kampanijai, asmenys, numatomi kelti kandidatais rinkimuose, turėtų susilaikyti nuo asmeninių dovanų teikimo potencialiems rinkėjams tiek tiesiogiai, tiek netiesiogiai, t. y. per kitus asmenis, nepriklausomai nuo tradicijų, švenčių, nes tokia jų veikla prisideda prie rinkėjų ar rinkimų teisę turinčių asmenų nuomonės formavimo apie kandidatą, taip veikiant potencialių rinkėjų valią.
Teisėjų kolegija, įvertinusi visas byloje nustatytas aplinkybes ir surinktus įrodymus, atsižvelgusi į laikotarpį, kada J. P. vyko į Širvintų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centrą (politinės kampanijos metu) ir atnešė iš asmeninių lėšų įgytas vaišes Kūčių vakarienės tradicinius kepinius, valgė Kūčių vakarienę su centro gyventojais, sutinka su VRK išvada, kad pareiškėjas prisidėjo prie rinkėjų ar rinkimų teisę turinčių asmenų nuomonės formavimo apie kandidatą į Europos Parlamentą, taip veikdamas potencialią rinkėjų valią. Tokie kandidato į Europos Parlamentą veiksmai rinkėjų papirkimo aspektu pagal Rinkimų kodekso nuostatas pagrįstai vertintini kaip pažeidžiantys draudimą papirkti rinkėjus, todėl teismas atmetė pareiškėjo J. P. skundą kaip nepagrįstą.
Vis dėlto teisėjų kolegijai pritrūko įrodymų ir motyvų dėl ginčijamo sprendimo dalies, susijusios su Ž. P. veiksmais rinkėjų papirkimo aspektu, todėl šią VRK sprendimo dalį teismas panaikino.
Šis teismo sprendimas gali būti skundžiamas.
Administracinė byla Nr. eI4-9574-743/2024