2024 m. gegužės 14 d. Lietuvos Aukščiausiajame Teisme išnagrinėta atnaujinta administracinio nusižengimo byla, kurioje S. V. nubaustas 300 Eur bauda ir teisės vairuoti transporto priemones atėmimu šešiems mėnesiams už vairavimą neturint teisės vairuoti (Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 424 straipsnio 3 dalis).
Lietuvos Aukščiausiajam Teismui pateiktu prašymu atnaujinti administracinio nusižengimo bylą S. V. atstovas prašė panaikinti apeliacinės instancijos teismo sprendimą ir perduoti bylą iš naujo nagrinėti apeliacine tvarka. Prašyme nurodoma, kad nagrinėjant bylą buvo iš esmės pažeistas reikalavimas visapusiškai ir objektyviai ištirti bylos aplinkybes, taip pat S. V. nepagrįstai nubaustas už vairavimą neturint teisės vairuoti motorines transporto priemones (ANK 424 straipsnio 3 dalis), jam paskirta per griežta administracinė nuobauda bei poveikio priemonė.
Lietuvos Aukščiausiojo Teismo teisėjų kolegija S. V. atstovo prašymą atmetė, nes iš apeliacinės instancijos teismo nutarties matyti, kad nagrinėjant bylą buvo žinomos ir įvertintos kaip neturinčios reikšmės bylai teisingai išspręsti prašyme nurodomos aplinkybės, kad administracinėn atsakomybėn patrauktas asmuo veikos padarymo metu turėjo pasibaigusio galiojimo Baltarusijos Respublikos išduotą vairuotojo pažymėjimą, kad bylos nagrinėjimo teisme metu jis jau buvo įsigijęs Lietuvos Respublikos išduotą vairuotojo pažymėjimą. Dėl to Lietuvos Aukščiausiasis Teismas padarė išvadą, kad bylos aplinkybės buvo ištirtos išsamiai ir visapusiškai.
Teisėjų kolegija, pasisakydama dėl S. V. atstovo argumento, kad S. V. veikai taikytina ANK 424 straipsnio 1 dalis, o ne to paties straipsnio 3 dalis, pažymėjo, kad pagal teisinį reguliavimą Lietuvos Respublika nepripažįsta užsieniečių turimų trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių ir pan.) išduotų vairuotojo pažymėjimų, kai nustatoma, kad toks asmuo Lietuvoje gyvena daugiau kaip 185 dienas per metus. Po šio termino užsienietis, turintis trečiosios šalies išduotą pažymėjimą ir vairuojantis transporto priemonę bei ketinantis ir toliau vairuoti transporto priemones Lietuvos Respublikos teritorijoje, privalo šį pažymėjimą pasikeisti į Lietuvos Respublikos vairuotojo pažymėjimą. Byloje nustatyta, kad S. V. vairavo motorinę transporto priemonę nepasikeitęs užsienio valstybės išduoto vairuotojo pažymėjimo, nors nuo 2013 metų yra nuolatinis Lietuvos Respublikos gyventojas, todėl jo veikai tinkamai pritaikyta ANK 424 straipsnio 3 dalis.
Atmesdama prašymo argumentą dėl per griežtos administracinės nuobaudos bei poveikio priemonės, teisėjų kolegija nurodė, kad administracinėn atsakomybėn patrauktam asmeniui buvo paskirta švelniausia įstatymo nustatyta administracinė nuobauda ir poveikio priemonė, o administracinėn atsakomybėn patraukto asmens veika nepasižymi kokiomis nors išskirtinėmis aplinkybėmis, rodančiomis mažesnį ANK 424 straipsnio 3 dalyje nustatyto administracinio nusižengimo pavojingumą.
Bylos Nr. 2AT-26-697/2024. Ši Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis yra galutinė ir neskundžiama.
Vieša teismų sprendimų paieška.
Cituojant arba kitaip platinant šią informaciją prašome nurodyti informacijos šaltinį.
Kontaktai žiniasklaidai:
Rimantė Kraulišė
Lietuvos Aukščiausiojo Teismo
Pirmininko tarnybos atstovė ryšiams su visuomene
Mob. tel. 8 685 84863
El. p. [email protected]
www.lat.lt
www.teismai.lt