Konstitucinis Teismas šios dienos sprendimu grąžino pareiškėjai Seimo narių grupei prašymą ištirti, ar Vyriausybės 2022 m. spalio 26 d. nutarimas Nr. 1063 neprieštarauja Konstitucijai, Seimo statutui, Teisėkūros pagrindų įstatymui, ar Valstybės tarnybos įstatymo ir Viešojo administravimo įstatymo nuostatos neprieštarauja Konstitucijai, ar Darbo apmokėjimo sistemos nustatymo rekomendacijų nuostatos neprieštarauja Konstitucijai ir Valstybės tarnybos įstatymui.
Konstitucinio Teismo įstatymo 66 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad Seimo narių grupės prašymą pasirašo visi Seimo nariai, kurie su prašymu kreipiasi į Konstitucinį Teismą, kartu nurodydami savo grupės atstovą (atstovus). Pagal Konstitucinio Teismo įstatymo 32 straipsnio 3 dalį, atstovu pagal įstatymą laikomas Seimo narių grupei atstovaujantis (atstovaujantys) Seimo narys (nariai), kurį (kuriuos) savo prašyme nurodo pasirašydami po juo visi Seimo nariai, kurie kreipiasi į Konstitucinį Teismą, jeigu jų parašai patvirtinti Seimo Pirmininko arba jo pavaduotojo. Konstituciniame Teisme neužtikrinus Seimo narių grupės atstovavimo pagal įstatymą, būtų pasunkintas Seimo narių grupės teisių įgyvendinimas, taip pat ir Seimo narių grupės santykiuose su atstovais pagal pavedimą.
Konstitucinis Teismas šiame sprendime konstatavo, kad Konstituciniam Teismui pateiktame pareiškėjos Seimo narių grupės prašyme jos atstovas (atstovai) pagal įstatymą (Seimo narys (nariai)) nėra nurodytas (nurodyti).
Vadinasi, pareiškėjos Seimo narių grupės prašymas neatitinka Konstitucinio Teismo įstatymo 66 straipsnio 2 dalies reikalavimo prašyme nurodyti Seimo narių grupei atstovaujantį (atstovaujančius) Seimo narį (narius).
Be to, Konstitucinis Teismas pabrėžė, kad pareiškėja nepateikė teisinių argumentų dėl:
Vyriausybės 2022 m. spalio 26 d. nutarimo Nr. 1063 atitikties Konstitucijos 5 straipsnio 2, 3 dalims, 69 straipsnio 1 daliai, konstituciniams teisinės valstybės, atsakingo valdymo principams, Seimo statuto 135 straipsnio (2013 m. gruodžio 19 d. redakcija su vėlesniais pakeitimais) 3, 4 dalims, Teisėkūros pagrindų įstatymo 2 straipsnio 4 daliai (2019 m. gegužės 28 d. redakcija), 3 straipsnio 2 dalies 5, 6 punktams;
Viešojo administravimo įstatymo (2020 m. gegužės 28 d. redakcija) 2 straipsnio 22 dalies tiek, kiek pagal ją, pasak pareiškėjos, Vyriausybė gali parinkti kitus asmenis (nevyriausybines organizacijas) teikti viešąsias paslaugas, atitikties Konstitucijos preambulės nuostatai siekdama atviros, teisingos, darnios pilietinės visuomenės ir teisinės valstybės, Konstitucijos 5 straipsniui, 94 straipsnio 3 punktui, konstituciniam teisinės valstybės principui;
Valstybės tarnybos įstatymo (2023 m. gegužės 25 d. redakcija) 7 straipsnio 2 dalies, 19 straipsnio 3 dalies, 20 straipsnio 1 dalies, šio įstatymo 1 priedo tiek, kiek juose nenustatyti didžiausi valstybės tarnautojų algų koeficientai ir, pasak pareiškėjos, nenustatyti darbo apmokėjimo pagrindai, atitikties Konstitucijos preambulės nuostatai siekdama atviros, teisingos, darnios pilietinės visuomenės ir teisinės valstybės, Konstitucijos 5 straipsnio 3 daliai, 33 straipsnio 1 dalies nuostatai piliečiai turi teisę <...> lygiomis sąlygomis stoti į Lietuvos Respublikos valstybinę tarnybą;
Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 11 dalies, Valstybės tarnybos įstatymo (2023 m. gegužės 25 d. redakcija) 19 straipsnio 1 dalies 3 punkto, 21 straipsnio 3 dalies tiek, kiek jose nustatytas nuo 30 iki šiose dalyse apibrėžto dydžio procentais sumažintas priedo už tarnybos Lietuvos valstybei stažą didžiausias dydis, atitikties Konstitucijos 29 straipsnio 1 daliai, 33 straipsnio 1 dalies nuostatai piliečiai turi teisę <...> lygiomis sąlygomis stoti į Lietuvos Respublikos valstybinę tarnybą;
Vyriausybės 2023 m. lapkričio 8 d. nutarimu Nr. 857 Dėl Darbo apmokėjimo sistemos nustatymo rekomendacijų patvirtinimo patvirtintų Darbo apmokėjimo sistemos nustatymo rekomendacijų 29 punkto (2024 m. sausio 24 d. redakcija) tiek, kiek jis, pasak pareiškėjos, riboja valstybės tarnautojams priedo už tarnybos Lietuvos valstybei stažą atskirą skaičiavimą, atitikties Valstybės tarnybos įstatymo (2023 m. gegužės 25 d. redakcija) 19 straipsnio 1 dalies 3 punktui, 21 straipsnio 3 daliai, Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 11 daliai;
Valstybės tarnybos įstatymo (2023 m. gegužės 25 d. redakcija) 4 straipsnio 2 dalies 6 punkto, 5 straipsnio, 27 straipsnio tiek, kiek jais, pasak pareiškėjos, valstybės tarnautojams sugriežtinti nepriekaištingos reputacijos reikalavimai, lojalumo Lietuvos valstybei reikalavimai, materialinės atsakomybės sąlygos ir panaikintos kitos socialinės garantijos, atitikties Konstitucijos 29 straipsnio 1 daliai, 33 straipsnio 1 dalies nuostatai piliečiai turi teisę <...> lygiomis sąlygomis stoti į Lietuvos Respublikos valstybinę tarnybą, konstituciniams teisinės valstybės, teisėtų lūkesčių apsaugos principams;
Valstybės tarnybos įstatymo (2023 m. gegužės 25 d. redakcija) 3 straipsnio 11 dalies, Viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 17 dalies (2023 m. gegužės 25 d. redakcija) tiek, kiek pagal jas, pasak pareiškėjos, išplečiant vidaus administravimo sąvoką, susiaurinama valstybės tarnautojo sąvoka, atitikties Konstitucijos 29 straipsnio 1 daliai, 33 straipsnio 1 dalies nuostatai piliečiai turi teisę <...> lygiomis sąlygomis stoti į Lietuvos Respublikos valstybinę tarnybą;
Valstybės tarnybos įstatymo (2023 m. gegužės 25 d. redakcija) 9 straipsnio 1 dalies 2 punkto, 34 straipsnio 4 dalies, 35 straipsnio 1 dalies 7 punkto tiek, kiek pagal juos įtvirtinamas reikalavimas karjeros valstybės tarnautojui būti tam tikro amžiaus, atitikties Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintam asmenų lygiateisiškumo principui, konstituciniam teisinės valstybės principui.
Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad, pagal Konstitucinio Teismo įstatymo 66 straipsnio 1 dalies 8 punktą, prašyme ištirti teisės akto atitiktį Konstitucijai, kuriuo kreipiamasi į Konstitucinį Teismą, turi būti nurodyta pareiškėjo pozicija dėl teisės akto atitikties Konstitucijai ir tos pozicijos juridinis pagrindimas su nuorodomis į įstatymus.
Pagal Konstitucinio Teismo įstatymo 70 straipsnio 1 dalies 1 punktą, prašymas, neatitinkantis Konstitucinio Teismo įstatymo 66 straipsnyje nustatytų reikalavimų, yra grąžintinas pareiškėjui. Prašymo grąžinimas neatima teisės kreiptis į Konstitucinį Teismą bendra tvarka, kai bus pašalinti trūkumai.
Visą sprendimo tekstą galima rasti Konstitucinio Teismo svetainėje, žr. https://lrkt.lt/lt/teismo-aktai/paieska/135/ta3073/content.