Pradžia Savaitės apžvalga Teisės aktai Teismų praktika Mano
Prisijungimas
Šiandien portale
Kas ką veikia
Teisės aktai
Teismų praktika
Susipažinkite
 


Kai viena pilietybė leidžia atvykti, o kita – užkerta kelią likti: LVAT kreipėsi į ESTT dėl dvigubos pilietybės sukeliamų migracijos kliūčių
2025-05-08 , Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas
Nuotrauka Juditos Grigelytės (VŽ)

Užsieniečių teisinė padėtis: LVAT kreipėsi į ESTT dėl nacionalinio reikalavimo pateikti vizą ar leidimą gyventi asmeniui, atvykusiam pagal Izraelio piliečiams taikomą bevizį režimą, tačiau turinčiam ir Rusijos pilietybę, kuriai taikomi migracijos ribojimai, atitikties ES teisei.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) 2025 m. gegužės 7 d. nutartimi kreipėsi į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą (ESTT) prašydamas priimti prejudicinį sprendimą klausimu, susijusiu su Ribojamųjų priemonių dėl karinės agresijos prieš Ukrainą nustatymo įstatymo, pagal kurį Rusijos ir Izraelio pilietei, siekiančiai pateikti prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, taikomas reikalavimas pateikti galiojančią vizą ar leidimą gyventi, neatsižvelgiant į tai, kad ji į Lietuvos Respubliką atvyko pasinaudojusi beviziu režimu, taikymu.

Šis kreipimasis susijęs su ginču tarp pareiškėjos, kuri yra Izraelio ir Rusijos pilietė, ir atsakovo Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos dėl pastarojo sprendimo pripažinti netekusiu galios sprendimą priimti pareiškėjos prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje.

Ribojamųjų priemonių dėl karinės agresijos prieš Ukrainą nustatymo įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad sustabdomas Rusijos Federacijos piliečių prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje priėmimas per išorės paslaugų teikėją užsienyje ir Lietuvos Respublikoje, išskyrus Rusijos Federacijos piliečius, kurie turi galiojančią Lietuvos Respublikos vizų tarnybos užsienyje ar Lietuvos Respublikoje išduotą Šengeno ar nacionalinę vizą arba leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės išduotą leidimą gyventi.

Migracijos departamentas nurodė, kad pareiškėja, būdama Rusijos Federacijos piliete, nepateikė dokumentų apie turimą galiojančią Lietuvos Respublikos vizų tarnybos užsienyje ar Lietuvos Respublikoje išduotą Šengeno ar nacionalinę vizą arba leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės išduotą leidimą gyventi. Todėl prašymas išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje negalėjo būti priimtas.

Pareiškėjos teigimu, Izraelio piliečiams atvykti ir gauti leidimą gyventi Lietuvoje ar kitokį migracinį statusą nenustatyta jokių apribojimų, todėl neteisinga, neprotinga ir neproporcinga taikyti minėtus apribojimus asmeniui, be Rusijos pilietybės, turinčiam kokią nors kitą pilietybę.

Nagrinėjamai bylai aktualus teisinis reguliavimas yra įtvirtintas 2018 m. lapkričio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2018/1806, nustatančiame trečiųjų šalių, kurių piliečiai, kirsdami išorines sienas, privalo turėti vizas, ir trečiųjų šalių, kurių piliečiams tas reikalavimas netaikomas, sąrašus (Reglamentas 2018/1806).

Reglamento 2018/1806 I priedo, nustatančio trečiųjų šalių, kurių piliečiai, kirsdami valstybių narių išorines sienas, privalo turėti vizas, sąrašą, 1 dalyje, be kita ko, nurodyta: <...> Rusija <...>.

Reglamento 2018/1806 II priedo, nustatančio trečiųjų šalių, kurių piliečiams netaikomas reikalavimas turėti vizą kertant valstybių narių išorines sienas, kai buvimo trukmė neviršija 90 dienų per bet kurį 180 dienų laikotarpį, 1 dalyje, be kita ko, nurodyta: <...> Izraelis <...>.

Atsižvelgdamas į byloje susiklosčiusias aplinkybes ir taikomą teisinį reguliavimą, prejudiciniu klausimu LVAT siekia išsiaiškinti, ar Reglamento 2018/1806 4 straipsnio 1 dalis, siejant ją su II priedu, turi būti aiškinama kaip nedraudžianti laikinai galiojančio nacionalinio teisinio reguliavimo, pagal kurį siekiančiai pateikti prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje Rusijos pilietei taikomas reikalavimas pateikti galiojančią vizą ar leidimą gyventi, neatsižvelgiant į tai, kad ji į Lietuvos Respubliką atvyko pasinaudojusi beviziu režimu kaip Reglamento 2018/1806 II priede nurodytos valstybės pilietė tokiomis aplinkybėmis, kaip nustatytos nagrinėjamoje byloje.

Administracinė byla sustabdyta iki bus gautas Europos Sąjungos Teisingumo Teismo prejudicinis sprendimas.

Administracinė byla Nr. eA-1507-624/2025

Visą nutarties tekstą galite rasti paspaudę šią nuorodą

00
Teismų praktikos išaiškinimai
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas pasisakė dėl pareigos automobilio keleiviui segėti saugos diržą nesilaikymo ir žalos atlyginimo dydžio jį sužalojus eismo įvykio metu
2025-06-18, Lietuvos Aukščiausiasis Teismas
LVAT: VRK pagrįstai pripažino, kad savivaldybės tarybos nario įgaliojimai nutrūko nesuėjus terminui
2025-06-17, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas
Apeliacinio teismo 2024 metų apžvalga visiems: ir regintiems, ir matantiems kitaip
2025-06-17, Lietuvos apeliacinis teismas
Konstitucinis Teismas: dalyvavimas visuomenei naudingoje veikloje yra konstituciškai pagrįsta sąlyga socialinei paramai gauti
2025-06-17, Konstitucinis Teismas

Prenumeruoti Infolex savaitės apžvalgą

Kas savaitę gausite koncentruotą svarbiausių pokyčių teisėje ir teismų praktikoje apžvalgą, parengtą teisės ekspertų. Atsisakyti galite bet kada. Susipažinkite su Infolex privatumo politika.
Naujienlaiškis siunčiamas pirmadieniais. Jeigu naudojatės „Gmail“ paštu, prašome patikrinti katalogą „Šlamštas“ („Spam“) ir paspausti „Pranešti, kad tai ne šlamštas“ taip įtraukiant „Infolex“ į patikimų siuntėjų sąrašą.
Infolex paslaugos
Skaičiuoklės
Išeitinės išmokos
Žyminio mokesčio
Notarų paslaugų
Ligos išmokos
Dienpinigių skaičiuoklė
Advokato paslaugų
Kitos skaičiuoklės
Naujausios konsultacijos
Naujausios diskusijos
16:39
11:28
10:41
17:13
16:53
Naujausi darbo pasiūlymai
Rodyti visus >>
Įkelti naują „Siūlo darbą“ skelbimą >>
Įkelti naują „Ieško darbo“ skelbimą >>