23 straipsnis. Darbdavių pareigos ir teisės, susijusios su darbuotojų atstovais
1. Darbdavys privalo:
1) gerbti darbuotojų atstovų teises ir netrukdyti jiems veikti. Darbuotojų atstovų veikla negali būti nutraukiama darbdavio valia;
2) priimdamas sprendimus, galinčius turėti įtakos darbuotojų teisinei padėčiai, konsultuotis su darbuotojų atstovais, o įstatymų nustatytais atvejais – gauti jų sutikimą;
3) nevilkinti kolektyvinių derybų;
4) išnagrinėti darbuotojų atstovų pasiūlymus per šiame Kodekse nustatytą laikotarpį, o jeigu toks nenustatytas – per vieną mėnesį, ir motyvuotai raštu į juos atsakyti;
5) nemokamai teikti būtiniausią informaciją darbo klausimais apie įmonės veiklą;
6) sudaryti sąlygas darbuotojų atstovams atlikti savo funkcijas;
7) vykdyti kitus kolektyvinių sutarčių nustatytus įsipareigojimus;
8) užtikrinti kitas įstatymų nustatytas darbuotojų atstovų teises.
2. Jeigu darbuotojų atstovai pažeidžia darbdavio teises, įstatymus ar sutartis, įstatymų nustatyta tvarka darbdavys turi teisę kreiptis į teismą prašydamas nutraukti veiklą, pažeidžiančią jo teises, įstatymus ar sutartis.